Odpočítávání do zahájení výroby ID.3

Už jen 6 dní. Pak se zahájí sériová výroba elektromobilu ID.3. První vozidlo sjede z montážní linky v cvikovském závodě 4. listopadu za přítomnosti Angely Merkelové a šéfa koncernu Herberta Diesse. Cvikov se tak stane největším a nejvýkonnějším závodem na výrobu elektromobilů v Evropě.

Výrobní závod Volkswagen Cvikov

„Pro značku Volkswagen začíná zahájením výroby modelu ID.3 nová éra – je to milník, porovnatelný s prvním Broukem nebo prvním Golfem. Na cestě do této nové éry automobilového průmyslu bude hrát Cvikov vůdčí roli.

V tomto závodě postupně přecházíme ze 100% výroby vozidel se spalovacími motory na 100% výrobu vozidel s elektrickými pohony. Tím v automobilovém průmyslu zahajujeme systémovou transformaci, která bude probíhat v následujících deseti až dvaceti letech,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektromobilitu.

Přeměna závodu Cvikov probíhá postupně a za plného provozu. Jeho transformace byla zahájena před dvěma roky. Od té doby byly rozsáhle modernizovány provozy karosárny a lakovny včetně infrastruktury. Požadavkům výroby elektromobilů musela být kompletně přizpůsobena například přepravní technika.

Navíc byla nově vybudována první ze dvou montážních linek. Z ní za několik dnů sjede první sériově vyrobený vůz ID.3. Cvikov se 1700 roboty, bezobsluhovými přepravními systémy a zcela automatizovanými výrobními procesy ukazuje, jak v současnosti vypadá progresivní velkosériová výroba elektromobilů.

Aerial view Volkswagen plant Zwickau.

330 000 aut

Až do poloviny roku 2020 bude souběžně pokračovat výroba klasického modelu Golf Variant. Od léta 2020 bude stejným způsobem modernizována také druhá montážní linka a připravena pro výrobu elektromobilů, která na ní bude spuštěna ještě téhož roku.

Rekonstrukce a rozšíření závodu probíhá v souladu s časovým harmonogramem. Po dokončení celého projektu bude cvikovský tým vyrábět od roku 2021 až 330 000 elektromobilů ročně. Pak bude v halách závodu vyráběno šest modelů na základě platformy MEB pro tři koncernové značky: Volkswagen, Audi a SEAT.

Cvikov se tak stane největším a nejvýkonnějším závodem pro výrobu elektromobilů v Evropě.

Dvanáct nových hal a budov

Kromě modernizace montážních linek probíhá v závodě Cvikov také výstavba celkem dvanácti nových hal a budov, které umožní plánované zvýšení výrobní kapacity z 1350 na 1500 vozidel za den. Největším jednotlivým projektem je rozšíření lisovny.

Od roku 2021 bude cvikovský závod vyrábět téměř všechny výlisky pro místní výrobu automobilů ve vlastní režii. Za tím účelem je investováno 74 milionů eur, přičemž velká část nákladů připadá na nový velký lis.

Novinkou bude zcela automatický proces přeměny oceli na hotový díl. Probíhající výstavba přinese celkem 50 000 metrů čtverečních nových ploch v halách. Na transformaci závodu v Cvikově se podílí 50 partnerských firem.

Rubriky:  Technika
Publikováno:
Další články autora
Právě v prodeji
Tip redakce
reklama

Související články

Trable na Marsu: Tamnímu...

NASA hlásí jisté potíže s marsovským vrtulníkem Ingenuity. Kvůli...

Jak bezpečně ukládat v podzemí...

Oxid uhličitý je přirozenou součástí atmosféry, ale jak to tak bývá, i...

Šest technologických průšvihů...

Letopočet 2021 vejde do dějin především jako druhý rok pandemie...

Zahrajte si hry zdarma: Vytvořili...

Pět počítačových her vytvořili studentské týmy v rámci 48hodinové...

Hašení budoucnosti? Češi...

Pomůže s hašením, evakuací a ještě u toho dobře vypadá. Řeč je o novém...

Robot ve službách železnic: Japonsko...

Práce na železnici může být pořádně nebezpečná. Železniční...

Nanočástice, rolovací obrazovky,...

Televizní vysílání sice první krůčky udělalo ještě před druhou světovou válkou,...

Je třeba obávat se hackingu?

Ačkoliv se třem čtvrtinám českých zaměstnanců ještě nestalo, že by se jim...

Musk a jeho hyperloop: Podnikatel...

Jméno Elona Muska v současné době obíhá médii zejména ve spojitosti se...

Velký hadronový urychlovač hlásí návrat...

Tři roky byl na neschopence, když inženýři pracovali na zlepšení jeho výkonu....

Nenechte si ujít další zajímavé články

Sídlo neřesti: V italských Benátkách se hlasitý sex směl provozovat jenom do druhé hodiny ranní

Sídlo neřesti: V italských Benátkách...

Dáma je v nejstarším řemesle novicka, i proto listuje už notně osahanou příručkou s ...
Sultán Murad II. v bitvě u Varny ukořistil hlavu polského krále

Sultán Murad II. v bitvě u Varny...

Janičář Kodja Hazar předává svému vládci kouli s krví slepenými vlasy....
Užívali si etruské ženy nevázaně společně s muži?

Užívali si etruské ženy nevázaně...

Legenda o vzniku Tarquinie, etruské metropole vzdálené asi 50 kilometrů...
Krvavé hradiště: Místo vyvraždění Vršovců patřilo k čilým obchodním centrům

Krvavé hradiště: Místo vyvraždění...

Detektor kovů, nepostradatelný pomocník profesionálních archeologů, pípá o...
Egyptský vládce nesmí lelkovat: Odpočinek faraona Ahmoseho I. hlídal naslouchač

Egyptský vládce nesmí lelkovat:...

Dobře se vyspat je základem úspěšného dne, což platí nejenom v dnešní...
Amplla představila hasicí přístroj budoucnosti

Amplla představila hasicí...

Česká společnost Amplla představila revoluční řešení hasicího přístroje. Má mnoho...
Jaké jsou ty nejlepší dioptrické sluneční brýle?

Jaké jsou ty nejlepší dioptrické...

Přestože sluneční brýle můžeme nosit víceméně po celý rok, největší sezóna je právě...
Pacienty z Ukrajiny zvládáme, hlásí praktici

Pacienty z Ukrajiny zvládáme,...

Kdo čekal, že se kvůli uprchlíkům z Ukrajiny nedostane na kontrolu ke svému...
Specialita starých Římanů z hliněného džbánku: Rybí omáčku používali i do buchet

Specialita starých Římanů z hliněného...

Kulinářské experimenty Římanů v 1. století n. l. sepisuje Marcus Gavius Apicius,...
Poznejte své IQ

Poznejte své IQ

V našem profesionálně sestaveném testu ihned zjistíte přesné výsledky a obdržíte certifikát.