Domů     Technika
Unikátní prototyp trysky raketového motoru představuje Siemens na veletrhu v Brně
Martin Macourek 9.10.2019

Společnost BeAM, přední výrobce strojů v oblasti technologie DED (Directed Energy Deposition) pro aditivní výrobu, a globální technologická společnost Siemens oznámily své plány na další prohloubení jejich dosavadní úspěšné spolupráce.

To je založeno na úspěšném pilotování výrobku Sinumerik One, nové generace řídicího systému pro CNC stroje od společnosti Siemens.

Vizualizace řídicí jednotky Sinumerik ON

Jako „digital native“ je nový řídicí systém vybaven softwarem pro vytváření digitálních dvojčat, který podporuje bezproblémovou integraci hardwaru a softwaru. BeAM je první výrobce strojů, který vybavil aditivní výrobní stroj Modulo 250 – systémem Sinumerik One.

Siemens unikátní technologii představuje na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, který probíhá od 7. od 11. října. 2019. Letos je jeho hlavním tématem Průmysl 4.0 a digitální továrna, tedy digitalizace výroby, jeden z hlavních směrů inovačního procesu.

Prototyp trysky raketového motoru od společnosti Siemens 

Simulace díky „digitálnímu dvojčeti“

Návštěvníci MSV mohou vidět, jak se simulace programu provádí na stroji pomocí softwaru Digital Twin of Production v softwaru NX Virtual Machine. Navíc si mohou skutečně sáhnout na unikátní exponát – prototyp trysky proudového motoru rakety, která vynáší družice na oběžnou dráhu vyrobený technologií DED.

„S využitím řídicího systému Sinumerik ONE dokáže obráběcí stroj BeAM Modulo 250 uzavřít smyčku v aditivním digitálním řetězci přemostěním virtuální simulace a reálné aditivní výroby. Otevírá to nové možnosti pro průmyslové zákazníky, kteří jsou připraveni integrovat technologii DED do svého hodnotového řetězce a optimalizovat jeho využití,“ vysvětluje Tomáš Duba, vedoucí obchodní jednotky Motion Control.

Softwarová technologie Siemens PLM se již léta používá v celosvětovém vesmírném průmyslu. Pomáhá zvýšit efektivitu, snížit náklady a zajistit úspěch kosmických misí

Virtuální model zkrátí vývoj

Výrobci obráběcích strojů si mohou s pomocí systému Sinumerik ONE virtuálně zmapovat celý proces vývoje a výrazně tak zkrátit fázi vývoje nových strojů a dobu potřebnou pro jejich uvedení na trh. Celkovou dobu uvedení do provozu zkrátí virtuální příprava celého procesu.

Virtuální model stroje pak otevírá výrobcům i pracovníkům obsluhy zcela nové možnosti: mohou důkladně prozkoumat nejrůznější koncepty a funkce strojů i ve chvíli, kdy ještě nemají k dispozici reálný hardware.

Realistická simulace zpracování umožní simulovat celé programování obrobků a nastavení a provoz stroje na počítači. I školení pracovníků může probíhat s použitím digitálního dvojčete namísto reálného stroje.

-kmi-

Související články
Společnost Honda představila robota vybaveného umělou inteligencí, který zlepšuje náladu dětí během dlouhodobé léčby a přináší revoluci do nemocniční péče. Ve Fakultní nemocnici Virgen del Rocío v Seville se odehrává revoluce v péči o malé pacienty. Společnost Honda zde ve spolupráci s místními odborníky představila robota „Haru“, navrženého speciálně pro děti podstupující dlouhodobou léčbu. Haru […]
Škoda Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila jubilejní miliontý bateriový systém. V současnosti se pracuje na dvou montážních linkách s celkovou kapacitou 1 500 kusů denně. Kapacita se pohybuje mezi 55 a 91 kWh (využitelná 52 až 86 kWh) a vedle vozů Škoda Enyaq a Elroq se tyto komplety montují také do […]
V dubnu 2024 vyzval Bílý dům vědce, s výhledem na plánovanou přítomnost astronautů a posléze i lidských základen na Měsíci v rámci mise NASA Artemis, aby vytvořili standard lunárního času. Skutečnou otázkou však není: „Kolik hodin je na Měsíci?“, ale „Jak rychle tam plyne čas?“ Čas, který ukazují hodiny, dokáže nastavit každý časoměřič, je to […]
Technika 2.12.2024
Vodíkové vozy nejsou na silnicích příliš obvyklé, Toyota v nich ale vidí vedle elektromobilů alternativu pro ekologickou mobilitu budoucnosti. Důležitým aspektem je také bezpečnost. Tu zajišťuje speciálně zkonstruovaná nádrž, která musí vydržet tlak až 700 barů. Tvoří ji proto tři pláště. První obal je plastový, který zabraňuje unikání plynu, druhý je kompozit s uhlíkovými vlákny […]
Technika 28.11.2024
Toyota předvedla koncepční model, který počítá s využitím vodíku, který se odpařuje z nádrže během jízdy. Dosud se odpařený vodík vypouštěl do atmosféry, aniž by se využil. Koncept firma předvedla během závěrečného závodu ENEOS Super Taikyu Series 2024, kterého se účastní s vozem GR Corolla H2 Concept, což je GR Corolla na kapalný vodík. V […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz