Domů     Technika
Nejhezčí kombi roku 2019?
Jan Zelenka 20.8.2019

Měl by patřit k tradičnímu manažerskému dress codu asi jako světle modrá košile, kravata a oblek. Peugeot 508 ve verzi fastback to splňuje dokonale. Ale není třeba se bát ani kombíku SW s výrazem šavlozubé šlemy s tretrami….

Češi jsou chalupáři. Jejich chalupářství je pověstné, dědí se z generace na generaci. A aby se na ty svoje chalupy dostali, potřebují auta. K tomu Češi rádi hrají s auty hru zvanou kufrovaná. Kdo má větší kufr, vyhrává.

V případě Peugeotu 508 SW GT je to navíc zaručený recept nato, jak být nejstylovější chalupář roku.

Ohromující design

Nový Peugeot 508 SW převrací principy silně zastoupeného trhu kombi segmentu D. Design SW je díky jeho nízké a dynamické siluetě ohromující. Vůz je vybaven kabinou Peugeot i-Cockpit® nejnovější generace.

Má malý poloměr otáčení, což mu usnadňuje pohyb v jakémkoli prostředí: od hustého městského provozu po dálnice. Koncepce vozu zaměřená na efektivitu, bezpečnost a ten nejlepší komfort je příslibem intenzivních pocitů.

Od fastbacku převzal systém bezrámových dveří a dynamickou siluetu s ohromujícím designem. Úspěšně kombinuje atletickou eleganci s praktičností z hlediska prostornosti, objemu a přístupu do zavazadlového prostoru.

Ohromného prostoru, který nemá většina SUV. Tradice totiž velí, a rozum to zdůvodní, neodklánět se od toho, co funguje. Peugeot vždycky vycházel u vozů kombi z tvarů hatchbacků. A u kombi je prostor vždy až na prvním místě.

Nová 508 SW nabízí 530 litrů (fastback 487 l), po sklopení zadních opěradel se zvětší až na 1780 litrů.

Jaký bude hybrid?

Když jsme řídili 508 SW GT, nadchl nás jízdní projev. Peugeot navíc u verze GT nabízí tři mimořádné motory: dvě benzinové 1,6 (225 koní) a naftovou 2,0 l (180 k). Jsou to prověřené motory, spolehlivé a málo žerou.

Na kombi určitě. Nabídku brzy obohatí ještě výkonná plug-in hybridní verze s dojezdem až 50 km (cyklus WLTP). Hybridní vůz si současně zachová kapacitu zavazadlového prostoru, neboť baterie bude uložená pod sedadlem ve 2. řadě.

DATABOX

Peugeot 508 SW GT

Cena test. modelu:  1 120 000 Kč

Motor:                         BlueHDi R4 o objemu 2,0 l

Výkon:                        130 kW (180 k)

Nejvyšší rychlost:  231 km/h

Zrychlení:                  8,4 s

Rozměry (d/š/v):   4778/1859/1420 mm

Hmotnost:                 1615 kg

 

Peugeot 308 GT

Super-hatchback… Už je to 5 let, co se Peugeot 308 stal králem evropských aut. Vždy to byl bestseller, kterého bylo od uvedení na trh do modernizace v roce 2017 vyrobeno více než 760 000 kusů. Nynější Peugeot 308 tvoří důležitou část nové ságy, jejímž leitmotivem je neutuchající touha dosáhnout dokonalosti.

Aby sláva nepominula, přišli Francouzi s ostřejší verzí GT. Jde o to, že přesně taková auta si dnes trh žádá. Aby mělo malý objem, ale se slušným výkonem, sportovním šasi a nízkou spotřebou. Základním posláním hot-hatche pak je, abyste si namazali na chleba i mnohem větší a silnější auta na první 100 metrech, abyste si užili ostřejší jízdu.

Peugeot 308 GT je raubíř za dobré peníze s fascinujícími křivkami! Má impozantní přední maska s lesklou černou mřížkou, červený lem nárazníku a speciální otvory pro chlazení motoru.

 

Peugeot 208

Nový Peugeot 208, pro jehož vývoj byl inspirací koncepční vůz Peugeot Fractal, bude uveden na český trh na přelomu října a listopadu a hned od začátku bude v nabídce se třemi druhy motoru: 100% elektrickým, benzínovým a dieselovým.

Nový Peugeot e-208, poskytuje díky 100% elektrickému motoru o výkonu 100 kW (136 k) a točivému momentu 260 Nm (k dispozici od 0 km/hod) hbitost a současně okamžitou reakceschopnost. Ohledně dojezdu se chlubí úctyhodnými 340km na jedno nabití.

Peugeot spustil ofenzívu elektrifikace své modelové řady zatím jen ve Francii a zahájil příjem objednávek elektrických a hybridních vozů.

Peugeot 2008

Na přelomu roku pak bude zahájen prodej nového modelu SUV 2008 určeného všem, kdo jsou připraveni dát řízení nový impuls. Vůz, stejně jako celá značka Peugeot vyznává svobodu a sdílí vizi vzrušující budoucnosti.

Stejně jako model Peugeot 208 bude nový Peugeot 2008 k dispozici se třemi typy motorů: elektrickým, benzínovým a naftovým, přičemž všechny přinášejí mimořádně stimulující pocity za volantem.

Související články
Objevy Ostatní Technika 11.11.2024
Martin Ševeček z Fakulty jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT v Praze se svým týmem úspěšně otestoval materiály pokrytí jaderného paliva, které mohou poskytnout provozovatelům ekonomický benefit, a v krajním případě i dodatečný čas pro zvládnutí jaderné havárie. Poslední rok podroboval zkouškám různé varianty palivových proutků na MIT, jedné z nejlepších technických škol na planetě. Výsledky několika běžících […]
Byl prvním sériově vyráběným hybridem, který způsobil revoluci v automobilovém průmyslu. Který z Toyoty udělal lídra v oblasti elektrifikace a vlastně i největší automobilku na světě. Dodnes je to první legenda – Prius. Už více než čtvrt století zanechává Prius automobilový otisk jako první sériově vyráběný elektrifikovaný vůz. Každá další generace přinesla lepší hybridy, lepší […]
NOVINKY Objevy Technika 7.11.2024
Google dosáhl významného pokroku ve vývoji kvantových počítačů. S procesorem Sycamore nyní dokáže překonat nejlepší superpočítače na světě při provádění složitých a specifických výpočtů. Tento procesor s 67 kvantovými bity (qubity) vykazuje novou úroveň výpočetní síly díky pokročilým operacím, které vstupují do tzv. fáze slabého šumu. Je to důležitý milník v oblasti kvantových výpočtů, protože […]
Technika Vesmír 28.10.2024
Česko se chystá na největší tuzemský festival kosmických aktivit Czech Space Week, kde nemůže chybět jedna velká společnost z malého pošumavského města. V Klatovech totiž společnost ATC Space vyrábí komponenty pro novou evropskou raketu Ariane 6. Vlajková loď Evropské kosmické agentury už 9. července uskutečnila úspěšný první start, málokdo ale ví, že se raketa neobejde […]
Technika 23.10.2024
Vyvinout silové a sdělovací kabely, které budou použitelné pro rekonstrukci nebo výstavbu nových bloků jaderných elektráren. To je hlavním cílem projektu, na kterém pracují vědci z Centra polymerních systémů (CPS) Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně společně se společností PRAKAB Pražská Kabelovna a Ústavem jaderného výzkumu ŘEŽ.   Nově vyvíjené kabely musí být odolné proti radiaci […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz