Domů     .Top
Mercedes míří na elektromobily a hybridy
Pavel Šmejkal 11.12.2018
Mercedes-Benz C 300 de Limousine, Selenitgrau-Shape, Designo Beige.;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 1,6-1,5 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 42-39 g/km*; Stromverbrauch kombiniert: 19,1 kWh/100 km* Mercedes-Benz C 300 de Sedan, selenite grey shape, designo beige.;Fuel consumption combined: 1.6-1.5 l/100 km, CO2 emissions combined: 42-39 g/km*; Power consumption combined: 19.1 kWh/100 km*

Asi není člověk, který by neznal automobily značky Mercedes-Benz. Kromě velice viditelných úspěchů v posledních letech na závodních okruzích formule 1 posiluje i v oblasti elektromobility.

Mercedes-Benz jako první v České republice přihlašoval na podzim 2010 sériově vyráběné elektromobily smart ed (electric drive) do běžného provozu. Sériová výroba modelu smart fortwo electric drive začala na podzim 2009, když ve zkušebním provozu začaly tyto elektrické vozy.

Smart ed druhé generace je vybaven lithium-ionovými akumulátory s vysokou účinností, se kterými lze na jedno nabití v městském provozu ujet přibližně 135 km. Akumulátory lze dobíjet buď z běžné domácí elektrické zásuvky, nebo u speciálních dobíjecích stojanů.

Proces intenzivní

Mercedes-Benz nyní zintenzivňuje proces elektrifikace automobilů. Do roku 2022 bude elektrifikováno kompletní portfolio divize Mercedes-Benz Cars. V každém segmentu budou tedy nabízeny různé elektrifikované alternativy – od smartu až po velké SUV.

Plánováno je přes 130 elektrifikovaných variant vozidel, a to od modelů s 48V elektrickou sítí přes výběr hybridních verzí s možností vnějšího nabíjení až po vozidla čistě elektrická.

Tuto „elektrickou ofenzivu“ u osobních automobilů zastřešuje nová technologická a produktová značka EQ (Electric Intelligence) odvolávající se na ústřední hodnoty Mercedesu: emoce a inteligenci.

Co dostávají zákazníci?

Již nyní se k zákazníkům dostávají pod označením EQ Power první vozy s novými externě nabíjitelnými hybridními pohony třetí generace. Mercedes-Benz sází nejprve na třídy C, E a S. Akumulátory s kapacitou 13,5 kWh jsou u hybridních vozidel propojeny buď se zážehovými motory, nebo premiérově také se vznětovými motory.

Ve světové premiéře se nedávno představil Mercedes-Benz EQC, jenž se pyšní kombinovanou spotřebou elektrické energie 22,2 kWh/100 km. Do roku 2022 se rodina osobních vozů EQ rozroste o dalších šest modelů s akumulátorovým elektrickým pohonem a značka smart přejde kompletně na elektrickou mobilitu.

Spalovací motory míří k elektřině

Pod označením EQ Boost probíhá rovněž elektrifikace moderních spalovacích motorů. V závislosti na variantě motoru zajišťuje integrovaný nebo řemenem poháněný generátor-spouštěč hybridní funkce, jako je podpora akcelerace nebo rekuperace kinetické energie, a umožňuje snížení spotřeby paliva, které bylo dosud vyhrazeno vysokonapěťové hybridní technice.

Kromě snížení spotřeby paliva a emisí CO2 nabízí tato technika i zlepšení provozních vlastností.

Výhody obou pohonů

Uvedení třetí generace hybridních modelů s možností vnějšího nabíjení je dalším krokem v rámci elektrické ofenzivy značky Mercedes-Benz. Zákazníkům nabízí dvojí výhodu. Ve městě jezdí čistě elektricky a na dlouhých trasách profitují z dojezdu spalovacího motoru.

Vozidlo dosahuje celkově ještě vyšší hospodárnosti, protože na jedné straně získává zpět kinetickou energii a na druhé straně je umožněn provoz spalovacího motoru v oblasti nejvyšší hospodárnosti. Do sériové výroby míří například Mercedes-Benz C 300 de v podobě sedanu či kombi. Dodání prvních vozů je plánováno přibližně na polovinu roku 2019.

SUV na elektřinu? EQC!

EQC se svými proporcemi řadí v segmentu SUV mezi tzv. crossovery. Kromě výrazných designových prvků v exteriéru vozidla je EQC průkopníkem avantgardní elektromobilové estetiky také v interiéru. Příkladem je třeba „lamelový límec“ přístrojové desky připomínající chladicí žebra některých hi-fi zesilovačů.

Přístrojová deska je koncipována jako „kokpit“ zaměřený na řidiče. Typický „mercedesovský“ profil křídla je asymetrický a v oblasti řidiče se nachází jeden z vizuálně nejpřitažlivějších prvků „kokpitu“ – technicky pojatý panel s lesklou povrchovou úpravou, v němž jsou uloženy nízké výdechy ventilační soustavy s nevšedně tvarovanými lamelami.

Související články
Vesmír 8.8.2019
Působivá kolekce slabých, ale barevných kosmických objektů na tomto snímku je známá jako mlhovina Racek, protože svým vzhledem připomíná ptáka v letu. Útvar tvoří oblaky prachu, vodíku, hélia a malého množství těžších chemických prvků. Celá oblast je místem zrodu nových hvězd. Mimořádné rozlišení tohoto záběru pořízeného pomocí přehlídkového teleskopu ESO/VST odhaluje detaily jednotlivých astronomických objektů, […]
Zřejmě největší druh papouška v historii objevili australští paleontologové. Podle všech indicií dosahoval výšky až jednoho metru, vážil asi 7 kilogramů, nelétal a mohl se chlubit skutečně silným zobákem. Pták dostal pojmenování Heracles inexpectatus a doba jeho života je datována přibližně před 19 miliony lety. „Nový Zéland je dobře známý svými velkými nelétavými ptáky. Dominantní […]
Čeští egyptologové mají v brzké době v plánu tříměsíční výpravu do lokality Abúsír, kde chtějí pokračovat v průzkumu údolního chrámu faraona Niuserrea a okolí hrobky hodnostáře Ceje. Lucie Jirásková z Českého egyptologického ústavu FF UK řekla, že je v plánu také zpracování vykopaných předmětů. „V průběhu výzkumů není moc času na zpracování nálezů. Necháváme si na to tedy měsíc, kdy […]
Protože elektrokola nebývají úplně levnou záležitostí, je pro každého majitele nejdůležitější ze všeho kvalitní ochrana před krádeží. Toho si je dobře vědom i nizozemský výrobce kol VanMoof, který bez mrknutí oka tvrdí, že má tu nejlepší ochranu na světě. Skutečně nepřehání? Pokud se podrobněji podíváme na ochranu jejich elektrokol Electrified S2 a X2, pak je […]
Příroda 7.8.2019
Kriticky ohrožený sýček obecný letos významně posílil populaci díky velkému množství hrabošů. Teď pro něj malý hlodavec může být hrozbou. Zemědělci dostali povolení trávit hraboše plošně rozhozeným jedem. Od 5. srpna jim to umožňuje rozhodnutí Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského (ÚKZÚZ) podřízeného ministerstvu zemědělství. Ornitologové varují, že v ohrožení je mnoho živočichů a především […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz