Jako nápad to nevypadalo špatně. Místo asfaltu solární panely. Realita byla nicméně jiná. Během testů se ukázalo, že tato technologie není zrovna dvakrát perspektivní. Původní myšlenkou bylo, aby solární panely vyráběly elektřinu..
Testy se uskutečnily v severozápadní Francii nedaleko Tourouvre. Solární panely zde byly nainstalovány na kilometrovém úseku o celkové ploše 2800 metrů čtverečních. Podle odhadů měly vyprodukovat až 800 kWh denně, ale dodávaly pouze okolo 490 kWh denně, což bylo pro odborníky zklamáním.
To by za jistých okolností bylo možné, ale jedním z problémů bylo, že panely umístěné ve vozovce nejsou rozestavěny pod vhodným úhlem. Kvůli tomu tak produkují méně energie, než se očekávalo. Další komplikací je, že byly náchylnější na zakrytí.
Pokud stín zakrýval byť jen pět procent povrchu, snížila se razantně výroba energie a to až o polovinu.
Účinnost snižovaly také prach a další nečistoty. Panely musely mít také určitou nosnost, a tak byly pokryty silnější vrstvou. To ale znamenalo nižší propustnost světla ke kolektoru. Nesmíme zapomenout ani na vyšší zahřívání.
U solárních elektráren dochází k ochlazení panelů cirkulujícím vzduchem. Naopak na silnici jsou zahřívány. Pokud je teplota vyšší o jeden stupeň nad optimem, dochází ke ztrátě 0,5 procent účinnosti. Zahřátí by navíc dosahovalo daleko vyšších hodnot nad standard. Jak je tedy patrné, solárních panelů ve vozovce se jen tak nedočkáme.