Plán, se kterým Britové přišli, se jmenuje „Cesta k nule“. Aby se vše podařilo zrealizovat, hodlá místní vláda investovat až 400 milionů liber do nabíjecí infrastruktury, díky které bude možné v budoucnu nabíjet elektromobily..
Kromě tohoto nového plánu chce udržet minimálně do letošního října dotace na nákup automobilů do elektrické zásuvky, která činí až 4500 liber. Podobný trend by si rádi Britové udrželi až do roku 2020. V jaké výši dotace, to zůstává prozatím otázkou.
A to není zdaleka vše. Na rozvoj nabíjecí infrastruktury veřejného osvětlení přispěla částkou čtyřiceti milionů liber. Pokud budou chtít jednotlivci si nainstalovat domácí nabíjecí stanici, obdrží grant v hodnotě až pětiset liber.
„Nadcházející období bude pro automobilový průmysl přelomové. Ale to stejné platí také pro národní infrastrukturu a způsob, jakým Britové cestují,“ doplnil Chris Grayling, britský ministr dopravy.
Cílem je samozřejmě pročistit ovzduší, vylepšit podmínky životního prostředí a posílit místní ekonomiku. Z dlouhodobého hlediska navíc platí, že do roku 2040 by Velká Británie chtěla definitivně ukončit prodej stávajících benzinových a dieselových automobilů a menších nákladních aut.
K tomu by měl přispět plán, kdy by měl objem prodaných nových elektromobilů měl v roce 2030 dosáhnout padesátiprocentní hranice. Nicméně se nejedná o jednoduchý úkol. V současnosti jezdí ve Velké Británii kolem 38,8 milionu dopravních prostředků.
Z toho je plných 52 procent se zážehovým motorem a 45% vznětových verzí. Tomu odpovídá také počet jednotlivých prostředků (200 000 autobusů, 500 000 kamionů, 3 900 000 dodávek a 12,9 milionu automobilů).