Není to tak dávno, kdy Elon Musk představil elektrický tahač Tesla Semi. A tak se není čemu divit, že ani ostatní automobilky nespí. Kupříkladu německý výrobce Mercedes-Benz začal s praktickými zkouškami se svým novým nákladním elektromobilem Mercedes-Benz eActros..
Prozatím mají vývojáři k dispozici dvojici nákladních elektromobilů s celkovou hmotností 18 a 25 tun. A aby se nejednalo o jednoduché zkoušky, testuje automobilka své exempláře přímo v provozu a za plných podmínek.
Trasy jsou naplánované přes švábskou vysočinu a to od Stuttgartu, až k výrobnímu závodu nákladních automobilů německého výrobce, který leží ve Wörth am Rheinu. Cílem je vyzkoušet funkčnost „prototypů“, které by měly v budoucnu nahradit vozy s dieselovými motory. Zkoušky probíhají jak s plně naloženými, tak prázdnými variantami a to s chladírenskými a dalšími nástavbami, ale také na delší vzdálenosti, při jízdě z nebo do kopce, ale také v městské dopravě.
Důraz je kladen na vlastnosti pohonu a akumulátorů. Kamiony by měly mít pokud možno, co nejdelší dojezdovou vzdálenost. Testy by měly probíhat zhruba do konce letošního roku. V další fázi by ráda automobilka dodala deset testovacích nákladních vozů eActros zákazníkům, kteří se zabývají těžkou rozvážkovou službou.
Co tak prozatím o novém produktu Mercedesu víme? Lithium-iontové akumulátory mají celkovou kapacitu 240 kWh. Díky tomu by tak měl být tahač i s nákladem schopen ujet na jedno nabití až 200 kilometrů. Do plna je možné nabít baterie zhruba za dvě až tři hodiny.
To ale není prozatím příliš povzbudivá hodnota. Chtělo by to buďto větší dojezd nebo rychlejší nabíjení.