Společnost Siemens společně s SCAQMD zprovoznily první eHighway projekt v Kalifornii. Jedná se o bezemisní systém dopravy. Základem jsou hybridní nákladní automobily, které jsou poháněné nadzemním elektrickým vedením.
Cílem projektu je snížit emise a vylepšit ovzduší v postižených oblastech Kalifornie a v okolí Los Angeles..
Siemens a americký South Coast Air Quality Management District (SCAQMD) projekt představil v Kalifornii, kde upravil jednu míli dlouhý úsek dálnice poblíž Los Angeles. V provozu je zde trojice nákladních automobilů.
Projekt je založen na nadzemním elektrickém vedení. Nákladní vozy díky bateriím nebo hybridnímu pohonu mohou tak fungovat i mimo elektrifikovanou část dálnice.
Tato doprava patří k největším zdrojům smogu a emisí v jižní Kalifornii. A tak bezemisní způsob dopravy by byl velmi vhodným řešením v oblasti. Nákladní doprava navíc tvoří velkou část americké dopravy.
Do roku 2050 se má jejich počet ještě zvýšit. Projekt eHighway by tak mohl problém se znečištěním vyřešit.
Pokud se podíváme na aktuální testovací provoz, jsou zde při testu využívány tři nákladní automobily. Jeden z nich je vybaven bateriovým systém a je poháněn výhradně elektřinou. V druhém případě se jedná o hybridní pohon, který kombinuje elektřinu a zemní plyn a třetím kamionem je dieselový hybrid.
Nákladní vozy jsou zde na vedení napojeny přes pantograf, podobně tedy jako tramvaje nebo trolejbusy. Pantograf lze jednoduše odpojit a opět napojit na vedení, což umožňuje plynulé přejíždění aut do jiných pruhů.