1. Zvolte si správná klíčová slova
V okamžiku, kdy si začnete plánovat svou SEO strategii pro daný projekt, je jedním z nejdůležitějších kroků volba klíčových slov.
Na základě klíčových slov si vaši zákazníci snadno vyhledají vaše služby nebo produkty. Pro správný výběr klíčových slov můžete používat hned dva nástroje a to Sklik návh klíčových slov nebo plánovač klíčových slov Google Adwords..
2. Strukturujte svůj web prakticky
Aby byl váš web přehledný a jednoduchý na používání pro každého uživatele, je potřeba mít praktickou strukturu. Jak na to?
na webu používejte pouze nezbytné prvky i obsah
nastavte jednoduchou navigaci
základem je vždy „výzva k akci“
3. Nezapomeňte na správný obsah webu
Nezapomeňte, že obsah svých webových stránek neděláte pro sebe, ale především pro uživatele, kteří vaše stránky navštíví. Je vhodné se proto zaměřit na nejčastější otázky a problémy, se kterými se návštěvník může při výběru vašeho produktu setkat.
Jako vhodný informační nástroj vám proto poslouží blog nebo rubrika novinky. Velice je důležité je, aby byl text správně strukturován a hlavně přehledný. Text by měl dávat smysl.
Nezapomeňte správně využívat klíčová slova, která lze také různě skloňovat či používat jejich synonyma. Jak na správný obsah na Vašem webu se dozvíte v tomto článku.
4. Dodržujte správné umístění nadpisů a podnadpisů
Pro větší přehlednost textů, a také pro vyhledávače, je důležité mít správně umístěné nadpisy a podnadpisy. Struktura je velice jednoduchá:
H1 – hlavní nadpis – je umístěn na stránce pouze 1x. Důležité je dosadit správná klíčová slova
H2 – podnadpis – se dává vždy pod H1, za to může být v textu i několikrát. I zde nezapomeňte na klíčová slova
H3 – pod podnadpis – vždy zařazujte pod H1 a H2, klidně několikrát.
Neopomínejte meta tagy
Tagy stejně, jako vlastní text, by měly být naprosto jedinečné. Rozhodně je nekopírujte či neduplikujte. Pro vyhledávače jsou důležité tyto pojmy:
Meta title – je název či podtitulek stránky, který může uživatel vidět ve vyhledávači. Zde je potřeba umístit také vhodné klíčové slovo, ale také poutavý text o 50-60 znacích. .
Meta description – popisek, který uživatel vidí hned pod meta title ve vyhledávači. Zde je vhodné uvést výhodu produktu či služby, které jim nabízíte. Dodržujte délku 150 – 160 znaků, včetně klíčových slov..
Alt tag – je jednoduchý popis obrázku, do kterého vložíte klíčové slovo. Každý obrázek by měl mít unikátní KW.
6. Bez linkbuildingu to nejde
Zcela neodmyslitelnou součástí SEO je linkbuilding, (budování zpětných odkazů). Důležité je přitom vědět, kdo je vaší cílovou skupinou, co ji zajímá a zda může být pro ni váš obsah užitečný, případně jak.
Zpětné odkazy můžete umístit například na:
sociální sítě
tématické blogy
tématické weby
diskuzní fóra
weby vašich partnerů
konkurenční webové stránky
diskuze pod články
7. Analyzujte výsledky
Je důležité vědět, zda vám SEO optimalizace přináší nějaký užitek, proto analyzujte výsledky. Snadno pak poznáte, kterým směrem se zaměřit. Znáte nástroje, bez kterých se u SEO analýzy neobejdete?
Google analytics – pro vyhodnocení návštěvnosti nebo chování uživatelů na webu
Google Search Console – pomůže stanovit technické nedostatky webu, vyhodnotit klíčová slova, atd.
Netpeak Spider – vhodný pro analýzu technických nedostatků, duplicity
Ahrefs – vyhodnotí odkazový profil webu
Rank Tracker – měří například pozici klíčových slov