Vše nasvědčuje tomu, že ano. Ono to není zas tak moc výjimečné. Již v současnosti létají malá, jednomístná letadla. Ovšem společnosti Airbus, Roll-Royce a Siemens mají jasný cíl. Přestavět na hybridní pohon střední dopravní letoun s označením BAe 146 „Jumbolino“..
Prototyp E-Fan X by měl poprvé vzlétnout v roce 2020. Zajímavostí je, že k tomu využijí středně velký stroj BAe 146 a nebudou se specializovat na vývoj úplně nového letounu. Jedna ze čtyř turbín by měla být nahrazena velkým 2MW elektromotorem.
Pokud by vše probíhalo bez komplikací a technologie by se osvědčila, byla by nahrazena i druhá turbína elektromotorem. Cílem je prozatím prozkoumat vysokovýkonné pohonné systémy.
Co se týká rozdělení vývoje, tak Airbus bude zodpovědný z hlediska celkové integrace a kontrolní architektury hybridního pohonného systému. Naopak Roll-Royce poskytne výkonnou elektroniku, 2MW generátor a další technologické prvky.
Siemens by měl připravit 2MW elektromotory, měniče a distribuční systém. Partnerství Airbusu s firmou Siemens přičemž není žádnou novinkou. V oblasti letectví spolu spolupracují již od roku 2016, a to z hlediska projektu E-Aircraft Systems House.