Polská chemička Grupa Azoty přepravovala kolem 250 tun hnojiv na nákladní lodi. Náklad cestoval mezi jejími závody v Kedzierzin-Koźle a v Polici u Baltského moře. Trasa měřila téměř 700 kilometrů. Důvodem bylo ověření splavnosti Oderského toku..
Na Odru od chemičky Azioty vede pětikilometrový Kedzierzinský kanál, který je pozůstatkem z druhé světové války. Firma OT Logistics, která zajišťovala přepravu hnojiv, v minulosti vnitrozemní vodní cestu použila pro přepravu uhlí.
Firma má vlastní přístav a spojení s Gliwickým kanálem. Ten byl vystavěn v roce 1934 a provoz na něm byl zahájen o 5 let později. Zájem Polské vlády o splavnost Odry a její zapojení do TEN-T (Transevropská dopravní síť je síť silničních a železničních koridorů, mezinárodních letišť a vodních cest v Evropské unii.) zástupci logistické firmy vítají a podporují.
Polská vláda počítá s prodloužením splavné cesty až do Ostravy. Na české straně zatím probíhá studie o proveditelnosti, která má také přinést ekonomické odůvodnění k obnovení. Studie se zabývá propojením nejen Odry, ale i Labe a Dunaje.
Díky tomu by nákladní lodě mohly plout z Dunaje do Severního a Baltského moře. Zástupci Česka, Polska a Slovenska o celém projektu jednají a spolupráce by měla zatím pokračovat. Studie by měla být hotová v příštím roce.