Na konci října se poprvé v rámci veřejného testu představil Bloodhound SSC. Cílem je překročit rychlost 1000 mil za hodinu, což je v přepočtu 1609 kilometrů v hodině.
Bloodhound SSC pilotoval na britském letišti Cornwall Airport Newquay Andy Green, kterého známe rovněž z projektu ThrustSSC. Na místní letištní ploše dosáhl rychlosti 338 km/h, které dosáhl během osmi vteřin.
Nutno podotknout, že speciál nebyl kompletně vybaven. Měl pouze hlavní proudový motor Rolls-Royce Eurojet EJ200. Ten se výhradně používá ve stíhacích letounech Eurofighter Typhoon a vzhledem k tahu 90 kN, dosáhne po úpravě rychlosti kolem 1000 kilometrů v hodině.
Při ostrém startu bude mít ještě raketový motor. Blok bude složen prakticky ze tří raketových motorů na pevné palivo. Díky tahu 122 kN tak dosáhne rychlosti 1000 mil v hodině. Třetí motor Jaguar V-8, o výkonu 588 kW, poslouží k vhánění okysličovadla, v podobě peroxidu vodíku, do raketových motorů.
Kromě výkonu jsou ale důležité také brzdy. Nejdříve se tak zapojí aerodynamické brzdy a v další fázi přijdou na řadu brzdicí padák a kotoučové brzdy na kolech. Zajímavé je, že zatímco při akceleraci podstoupí pilot přetížení 2G, při zastavení dokonce 3G.
K tomu všemu potřebuje unikátní stroj speciální kola, která jsou vyrobena z hliníkovo-zinkové slitiny. A kdy by se měla ostrá jízda uskutečnit? Odhadovaným obdobím je léto 2018.