Jednou z automobilek, která zaznamenala výrazného pokroku s vodíkovými palivovými články je Toyota. Japonský výrobce by ještě v říjnu chtěl v USA začít provozovat nákladní automobil, který se pyšní nulovými emisemi.
Podle informací by se na silnicích měl poprvé objevit 23. října a bude sloužit k přepravě zboží z terminálů v přístavech Port of Los Angeles a Port of Long Beach, odkud zboží dopraví do blízkých skladů a železničních dep.
Prozatím se jedná zejména o zkušební provoz. Denně nákladní vůz ujede kolem 322 kilometrů. Pokud se systém osvědčí, mohl by být využívaný i na delší trasy.
Podívejme se v krátkosti na samotnou technologii. Vůz disponuje dvěma zásobníky palivových článků Mirai kombinovanými s 12 kWh baterií. Mnohé jistě překvapí i samotný výkon, který není zrovna malý. 670 koní pod kapotou, to už je solidní výsledek.
V kombinaci s hmotnostní kapacitou 36 287 kilogramů se tak jedná o plnohodnotné nákladní auto, které si hravě poradí s množstvím nákladů.