Britské nízkonákladové aerolinie easyJet chtějí podpořit plány vývoje komerčních osobních letadel poháněných elektrickými bateriemi místo konvenčních leteckých motorů. Cílem je, aby maximálně do dvaceti let byly tyto stroje zařazeny do provozu, resp. pro lety na krátké vzdálenosti.
O vývoj prototypu se postará americký start-up Wright Electric. Této společnosti se podařilo již vyrobit dvoumístné letadlo na elektrický pohon, a tak lze říct, že jsou k tomuto účelu velmi vhodnými kandidáty.
A to i přesto, že byla společnost založena před rokem. Její výhodou ale je, že vyvíjí nové chemické složení baterií, které jsou lehčí než klasické typy. Pokud se jim to podaří, čeká nás v letecké dopravě revoluce v podobě nižší spotřeby paliva, ale také budou stroje daleko tišší.
Podle dostupných informací by nové dopravní letadlo mělo mít dolet 540 kilometrů a kapacitu 220 cestujících. Zajímavostí je také, že by elektrické motory byly umístěné dovnitř křídel, čímž by se posílila aerodynamika letounu. Baterie by měly být instalovány následně do trupu stroje.
Aerolinie easyJet tyto stroje nasadí na zhruba 20 procent současných linek, přesněji na ty z Londýna do Paříže, Bruselu, Amsterdamu, Kolína nad Rýnem, Glasgowa a Edinburgu.