Evropská unie má ohledně emisních limitů od roku 2020 zcela jasno. Snížení průměrných emisí na úroveň 95 gramů CO na kilometr podle budoucí normy Euro 7 tak s největší pravděpodobností výrazně urychlí vývoj a rozvoj vozů s alternativními pohony.
Experti tak předpokládají, že nás čekají největší změny od okamžiku, kdy začala hromadná výroba osobních automobilů.
Po roce 2020 by mělo dojít k dalšímu snižování průměrných emisí na kilometr a to na úroveň 96 gramů CO. Vše tak nasvědčuje tomu, že se stále častěji začnou objevovat v prodeji vozy s alternativními pohony.
Tlak na nižší emise totiž výrobce automobilů nutí k vývoji komplikovanějších a nákladnějších technologií. Lze tak očekávat, že tím vzroste i prodejní cena vozu. Podle odborníků průměrných 96 g CO na kilometr odpovídá spotřebě 3,54 litrů nafty nebo 4,06 litrů benzínu na sto kilometrů.
Pokud tak budou chtít automobilky pokračovat ve výrobě aut, lze očekávat, že dojde k nárůstu koncové ceny automobilu, včetně nárůstu servisních nákladů. Zároveň by došlo k výraznému omezení výroby automobilů se vznětovými motory a naopak to povede k zavedení nových technologických prvků, které by snížily spotřebu paliva a tím i emise CO.
Ovšem dosažení nových limitů je z pohledu technických možností současných spalovacích motorů pro většinu automobilů těžko dosažitelné. Tyto požadavky splní pouze vozy kategorie mini a malých vozů. To znamená, že každá automobilka, aby splnila budoucí kritéria, bude muset vyrábět vozy s jinou technologií pohonu (plug-in hybridní, plně elektrické nebo vodíkové). To povede k výraznému nárůstu automobilů s alternativním pohonem.