Francouzský výrobce pneumatik, společnost Michelin, ukázala, že by v budoucnu nemusela být kola automobilů vyráběná pouze z gumy a kovu. Nebude zapotřebí ani žádného vzduchu, stačí jen využít principu 3D tisku.
Myšlenka výrobce je jednoduchá, kolo a pneumatika budou tvořit jeden celek. Otázkou zatím zůstává, jaký materiál by byl k výrobě použit. Přeci jen musí být vrstvený a strukturovaný tak, aby byla zajištěna dostatečná pevnost a odolnost.
Kolo se během jízdy musí vypořádat s nerovnostmi na silnicích, a pokud by kola nebyla natlakována vzduchem, musel by se najít způsob, který jej nahradí a zajistí stabilní a bezpečnou jízdu.
Michelin prozatím představil koncept myšlenky, kdy po obvodu je struktura s odolným vzorkem, který lze velmi snadno doplňovat nebo měnit. Stojí za tím výroba pomocí 3D tisku, kdy je možné požadovaný vzorek v potřebné tloušťce na kola natisknout.
Stejně jako v současné době, kdy vám palubní počítač oznámí, že máte podhuštěné pneumatiky, tak by vás v budoucnu upozornil, že máte ojetý vzorek a je zapotřebí nový dotisk.
Znamenalo by to samozřejmě revoluci v automobilovém světě, kdy by odpadla zimní výměna pneumatik. Vzorek na zimu byste si nechali jednoduše natisknout a aplikovali jej na váš vůz.
Francouzský výrobce zároveň uvedl, že pokud by taková metoda měla vstoupit do běžné výroby, bude zapotřebí minimálně 10 až 20 let vývoje. V první fázi, tedy v průběhu dvou až tří let by měla být prozatím vyrobena alespoň pneumatika z gumy, která bude systému automobilu průběžně hlásit hloubku dezénu a upozorní řidiče v případě ojetí pod mezní úroveň.