Bell Helicopters minulý týden představila vizi budoucnosti helikoptér. Výhodou by měl být podvozek s netradiční geometrií, která usnadňuje funkci v kombinaci s moderními materiály a ovládáním, dále pak lopatky rotoru schopné měnit svou polohu a optimalizovat výkon v různých letových režimech.
Před necelým rokem společnost Bell Helicopters vytvořila speciální tým, který se zaměřil výhradně na technologické novinky a zakomponování nových, revolučních produktů. Výsledkem je koncept vrtulníku FCX-001, demonstrující nový způsob myšlení.
Vrtulník budoucnosti byl vytvořen tak, aby odpovídal rostoucím požadavkům zákazníků a představil klíčové technologie, které způsobí revoluci v zážitcích z letu pro piloty i cestující.
A o jaké novinky se zejména jedná? Nový je systém kontroly točivého momentu v ocasu stroje. Ten je vyvinut pro zvýšení bezpečnosti, výkonu a zároveň by měl snížit hluk vertikálních rotorových letadel. Stejně, jako v jiných oblastech, tak i do letectví přichází hybridní pohon kombinující jádro tepelného motoru s elektrickým rozvaděčem a motory, které pohánějí systém kontroly točivého momentu.
Konstrukce vrtulníku je vyrobena z moderních dlouhodobě udržitelných materiálů a poskytuje maximální strukturální výkon a možnosti konfigurace jednotlivých požadavků zákazníků. Trup stroje je rovněž základem pro řízení spotřeby energie, která je ukládána a následně distribuována tam, kde bude maximálně využita pro co největší efektivitu letu stroje.
Revoluční je i podvozek, který díky netradiční geometrii usnadní funkci v kombinaci s moderními materiály a ovládáním nebo lopatky rotoru, jež jsou naopak schopny měnit svou polohu a optimalizovat výkon v jednotlivých letových režimech.
Jednoduchá, ale moderními prvky vybavena, je kabina. Nový je rovněž přístup k řízení vrtulníku a to prostřednictvím rozšířené reality a počítačového asistenčního systému, využívající umělé inteligence.