https://www.youtube.com/watch?v=hdxYXpPhhjY
Historie rozvoje automobilismu v Čechách, na Moravě a ve Slezsku je neodmyslitelně spojena se značkou Tatra. Kopřivnická továrna, z jejíchž výrobních pásů sjely tisíce osobních i nákladních vozů, však byla založena v roce 1850 Ignácem Šustalou jako rodinná firma na výrobu kočárů a bryček. .
Präsident, první automobil vyrobený na území dnešní České republiky, pochází rovněž z Kopřivnice. Jméno Tatra však tato továrna získala až v roce 1927. Do té doby vyráběla pod jmény Nesseldorfer Wagenbau Fabriks Gesellschaft (1890–1923) či Kopřivnická vozovka, a.s. (1923–1927).
Jedny z nejkrásnějších „tatrováckých“ osobních automobilů – aerodynamické vozy řady 77 a 87 pocházejí z hlavy Hanse Ledwinky (1878–1967), geniálního českého konstruktéra německého původu. Jeho koncepci centrálního páteřového rámu (tzv.
nosné roury) s výkyvnými polonápravami a vzduchem chlazeným motorem využívá automobilka Tatra dodnes.