https://www.youtube.com/watch?v=NG4lFmSO7VQ
Naše nákupní chování je, aniž bychom si to uvědomovali, podrobováno přísnému dohledu obchodníků, výrobců či dalších součástí nákupního a prodejního řetězce.
Rajeev Sharma a Satish Mummareddy vyvinuli speciální software, který na základě dat sebraných za pomoci kamer umístěných v obchodech analyzuje konkrétní nákupní chování spotřebitelů.
„V podstatě se jedná o to, že software spolu s kamerami sleduje pohyb zákazníků v obchodě i před ním a vytváří mapy návštěvnosti,“ vysvětluje Rajeev Sharma. VideoMining, jak se program jmenuje, vytváří přehledné tabulky a grafy, které ukazují, kudy nakupující v obchodě chodí, a kde jsou naopak „hluchá místa“, která lidé ignorují.
Software dokáže sestavit i tabulku, ve které spočítá, jak dlouho lidem trvá, než se k nákupu rozhodnou, tedy jak dlouho nakupujícímu trvá, než se rozhodne pro konkrétní položku. .
Rozlišení obrazu v kameře je úmyslně velice nízké, aby zákazníci zůstávali skryti v anonymitě. Cílem softwaru je ukázat obchodníkům, která místa jsou pro vystavení konkrétního druhu zboží nejlepší, a také naznačit, jak by měli své obchody upravit, aby byly pro zákazníky co nejvstřícnější.