Osmičlenná skupinka paviánů anubi (Papio anubis) ve věku od 4 do 14ti let, žijící v zoo v Rochesteru v americkém státě New York, byla podrobována testování toho, jaký pojem mají její členové o číslech.
Do kelímků jim byly podávány buráky, jejich oblíbená pochutina, v maximálním počtu osm. Ke své odměně se však dostali pouze v momentě, kdy byli schopní srovnat obsah dvou kelímků a správně určit, ve kterém z nich je buráků více.
Daleko lepších výsledků (okolo 75 %) dosahovali, když byl rozdíl větší, např. 7 a 2. Když se rozdíl zmenšil, dejme tomu na 6 a 7, kleslo jejich skóre na 55 %. Pro vědce však tyto výsledky znamenají, že paviáni poměrně dobře znají koncept „více než“, který je podle současných představ psychologů jednou z cest, jak se zvířata i malé děti dostávají k pojmu čísla. Tou druhou, a pochopitelně o poznání obtížnější, je přímé počítání.