Ve věku 6 – 14 měsíců se z dětského žvatlání začnou vynořovat první artikulovaná slova, jejichž význam si dítě začíná uvědomovat. Vynoření těchto „kotvících“ slov (např. máma, táta atd) je nesmírně důležité, neboť slouží pro rozvoj slov dalších.
Tento proces se snažili napodobit britští programátoři pod vedením Carolyne Lyonové z univerzity v Hatfieldu. Do paměti svého robota uložili na 40 000 slabik (tedy zhruba množství, které zná současná angličtina).
Robota, přezdívaného DeeChee pak nechali po 8 minut rozmlouvat s řadou „učitelů“. Rozmluvy s lidmi se ukládaly do paměti robota. Čím častěji používali „učitelé“ jisté slabiky, tím více se vepisovaly do paměti robota.
Na základě tohoto opakování byl pak stroj schopen vytvořit slova, která skutečně mají svůj protějšek v anglickém jazyce, např. „red“ (červená“) či „box“ (krabice) Jejich používání se zesilovalo tím, že jej za jejich vyslovení učitelé chválili.
Vědci mají za to, že tento jejich nový robot může jednak vrhnout světlo na skutečný průběh vzniku lidského jazyka, jednak poskytnout návod, jak v budoucnu roboty naučit skutečnou lidskou řeč.