S návrhem dvojplošné konstrukce pro nadzvuková letadla přišel jako první německý konstruktér Adolf Buseman již v 50. letech minulého století. Jeho model by sice ztišil zvuk letadla překonávajícího rychlost zvuku, s létání by však měl obtíže. Přílišná blízkost křídel by vytvářela velký aerodynamický odpor.
Jeho původní návrh se rozhodli vylepšit letečtí inženýři z Massachusettského technologického institutu (MIT) pod vedením Qiqi Wanga. Vytvořili počítačový model dvojplošníku a postupně otestovali na 700 různých variant.
Klíčem k jejich úspěchu bylo vytvoření hladšího vnitřního povrchu křídel, což umožnilo vzdálenost mezi jejich rovinami zvětšit. Finální verze, k níž postupně v průběhu testování došli, podle nich umožní nadzvukový let s polovinou aerodynamického odporu vysloužilého Concordu.
V současné době vědci připravují trojrozměrný model, který by mohli otestovat v reálných situacích.