Výzkumy toho, jak vnímáme spoře oblečené lidi, jsou v dnešní době velmi aktuální. Jejich výsledky totiž mohou velmi dobře využívat tvůrci reklamních kampaní, v nichž je spoře oděné lidské tělo prakticky nenahraditelnou součástí.
Současně jsou však i zajímavé i například pro ochránce lidských práv, kteří se oprávněně obávají, že přílišná sexualizace lidského těla v reklamě degraduje lidi na pouhé objekty touhy.
Studii amerických psychologů se podařilo když ne zbořit, ale alespoň vážně zviklat hned několik mýtů. První byl ten, že muži ani ženy se v hodnocení příliš odhalených lidí příliš neliší. Obě pohlaví hodnotila obrázky hodně či spoře oblečených lidí podobně.
Oblečení lidé se ostatním zdáli schopní lepší sebekontroly, komunikace a všeobecně vyšších morálních kvalit. N druhou stranu byli hodnoceni jako lidé, kteří lépe projevují silné emoce, jako je například rozkoš, bolest či strach.
V souvislosti s tím je ostatní hodnotili také jako ty, kteří potřebují více péče či ochrany. Zkrátka – chcete-li vzbudit v druhých sympatie a ochranitelské pocity, ukažte jim více kůže!