Hlavním problémem úsporných automobilů, respektive konceptů těch skutečně nejúspornějších, jejichž motor si na 100 km řekne o pouhý litr paliva (či ještě méně), je, že většinou auto moc nepřipomínají.
Tlaky fyzikálních zákonů jsou zkrátka neúprosné a razantní snížení spotřeby se projeví v nutnosti zmenšit například počet pasažérů maximálně na 2, zmenšit velikost zavazadlového prostoru, či »kufr« zcela vypustit apod.
Každoročně se koná i celosvětová soutěž Shell Eco-marathon, jejíž evropská část se letos uskuteční na dráze EuroSpeedway 22.–26. května v německém Lausitz (Lužice) nedaleko českých hranic. Samozřejmě že se zde utkávají především výše zmiňované speciály.
Ale i díky tomuto zápolení se mohou některé již sériově vyráběné automobily vybavené spalovacím motorem pyšnit vskutku nízkou spotřebou.