Americká letecká společnost Lockheed Martin Corporation představila první vize zcela nového konceptu nadzvukového dopravního letadla Supersonic greenn machine. Pokud zatoužíte proletět se tímto krasavcem, máte dost času na shánění letenek. K prvnímu startu na pravidelné lince má totiž dojít až kolem roku 2030.
Poslední let jediného nadzvukového dopravního letounu Concorde se uskutečnil 26. listopadu 2003. Ke konci tohoto nádherného, ale po technické stránce přece jen nedokonalého nadzvukového letadla přispěla nejen tragická havárie v roce 2000, ale i jeho nadměrná hlučnost, vysoká spotřeba pohonných hmot a sonický třesk, který letoun vydával při překonávání nadzvukové rychlosti.
Právě na tyto nedostatky se američtí konstruktéři zaměřili. Hlučnost ani spotřeba letadla nemají přesahovat úroveň, která je běžná u dnešních proudových letadel. Vzhledem k vyšší teplotě spalování paliva v motorech má letadlo produkovat mnohem méně škodlivého CO2. Za nejpodstatnější nový konstrukční prvek považují vývojáři zvláštní spoiler nad motory ve tvaru obráceného V, který má eliminovat třaskavý zvuk rázové vlny, vznikající při překonání rychlosti zvuku (okolo 1060km/hod). Concordy měly totiž zakázáno překračovat nadzvukovou rychlost nad pevninou, protože sonický třesk nejenže děsil lidi, ale mohl rozbíjet i okna a napáchat další škody. Nový, ekologicky šetrný letoun Supersonic greenn prý bude moci překonat nadzvukovou rychlost už pár minut po startu, a to i nad hustě obydlenými oblastmi.