Domů     Zajímavosti
Krása pomáhá politikům v popularitě
21.stoleti
od 21.stoleti 19.7.2010

Jakému politikovi dávají přednost média? Tomu, který má schopnost zformulovat pádný argument a pak jej svými schopnostmi prosadí pro blaho nás všech? Omyl! Podle výzkumů psychologů z univerzity v Haifě jde stejně jako prakticky v jakékoliv jiné lidské interakci o to, jak moc to dotyčnému či dotyčné sluší.Jakému politikovi dávají přednost média? Tomu, který má schopnost zformulovat pádný argument a pak jej svými schopnostmi prosadí pro blaho nás všech? Omyl!  Podle výzkumů psychologů z univerzity v Haifě jde stejně jako prakticky v jakékoliv jiné lidské interakci o to, jak moc to dotyčnému či dotyčné sluší.

Hezcí lidé to mají snazší. Řada psychologických studií již ukázala, že k hezkým lidem se ostatní chovají jinak, než k lidem průměrným či vysloveně ošklivým. Krasavce a krasavice zkrátka považujeme za „lepší lidi“ – chceme pobývat v jejich společnosti či si je vybírat za přátele a milence. Podle výzkumu, který vedl dr. Jarif Tsfati z Katedry komunikace univerzity v izraelské Haifě, platí stejná pravda i pro novináře, kteří se na krásnější polity zaměřují více.

Tento závěr může možná na první pohled vypadat jako banální zjištění,  stojí za ním však poměrně rozsáhlý výzkum. Vědci nejprve vytvořili kolekci fotografií členů izraelského parlamentu a poté ji nechali  hodnotit rozsáhlé skupině holandských studentů. U  nich měli totiž jistotu, že dané politiky nemohou znát jinak, než právě z těchto fotografií. Poté, co měli v ruce hodnocení studentů, srovnali je vědci s frekvencí, s níž se jednotliví politikové objevovali v televizi či na titulních stranách nejrůznějších společenských časopisů. Překvapení se nekonalo. V médiích se podstatně častěji objevovali politici, které studenti označili za krásné. I zde však platí dvojí metr: na frekvenci objevování v médiích má fyzická krása větší vliv u mužů, než u žen. Jinými slovy: političky mohou být sice krásné, místo na výsluní médií však patří přeci jen patří jejich kolegům.

 

reklama
Související články
Smrt zůstává ve společnosti tabuizovaným tématem, což je pravděpodobně jeden z hlavních důvodů, proč oblast pohřebnictví nedoznala za poslední století prakticky žádných změn. Dosáhnout určitého pokroku se nyní chystají zástupci českého startupu Goodbye, kteří chtějí značně zaprášené pohřebnictví obohatit o digitalizaci i další způsoby zjednodušení, jenž se dotknou nebožtíka i pozůstalých. Podle zakladatele Jiřího Štěpánka […]
Evropská komise schválila novou celoevropskou strategii kybernetické bezpečnosti, známou jako směrnice NIS 2. V platnost by měla vstoupit v roce 2024 a bude mít zásadní dopad na fungování více než 6000c českých firem a organizací. Zavádí totiž řadu pravidel pro zajištění bezpečnosti jejich kyberprostoru proti hackerským útokům. Podle expertů na kyberbezpečnost však pro naplnění takového […]
Jejich výroba započala někdy v polovině 20. století – PFAS neboli nesmrtelné chemikálie. Lidé je používají pro odpuzení vody a mastnoty z obalů potravin, rekreačního oblečení či koberců. Pro zdraví člověka jsou vysoce toxické, co ale s tím, když je přijímáme spolu s vodou a potravinami? Okem je spatřit nelze, tudíž nejsou pro člověka viditelné, […]
Pro mnoho lidí je Alopecia areata přechodným problémem, při němž se malá místa vypadávání vlasů spontánně zotaví během několika měsíců. Pro ostatní je ale realita poněkud jiná. Z jedné italské studie vyplynulo, že jedna třetina pacientů se ztrátou vlasů na hlavě o 25 až 50 % měla při dlouhodobém sledování stále aktivní skvrnité onemocnění, přičemž […]
Nedávný výzkum se pokusil hlouběji prozkoumat družnost koček porovnáním jejich preferencí pro interakci s lidmi s jejich preferencemi pro jídlo, hračky a vůně. Autoři studie našli podobný počet koček, které preferovaly interakci s lidmi, než těch, které preferovaly jídlo. Výrazně menší skupina koček preferovala hračky a vůně. Upřednostňování hraní nebo mazlení s lidmi před jídlem je v rozporu s […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz