Domů     Zajímavosti
Krása pomáhá politikům v popularitě
21.stoleti 19.7.2010

Jakému politikovi dávají přednost média? Tomu, který má schopnost zformulovat pádný argument a pak jej svými schopnostmi prosadí pro blaho nás všech? Omyl! Podle výzkumů psychologů z univerzity v Haifě jde stejně jako prakticky v jakékoliv jiné lidské interakci o to, jak moc to dotyčnému či dotyčné sluší.Jakému politikovi dávají přednost média? Tomu, který má schopnost zformulovat pádný argument a pak jej svými schopnostmi prosadí pro blaho nás všech? Omyl!  Podle výzkumů psychologů z univerzity v Haifě jde stejně jako prakticky v jakékoliv jiné lidské interakci o to, jak moc to dotyčnému či dotyčné sluší.

Hezcí lidé to mají snazší. Řada psychologických studií již ukázala, že k hezkým lidem se ostatní chovají jinak, než k lidem průměrným či vysloveně ošklivým. Krasavce a krasavice zkrátka považujeme za „lepší lidi“ – chceme pobývat v jejich společnosti či si je vybírat za přátele a milence. Podle výzkumu, který vedl dr. Jarif Tsfati z Katedry komunikace univerzity v izraelské Haifě, platí stejná pravda i pro novináře, kteří se na krásnější polity zaměřují více.

Tento závěr může možná na první pohled vypadat jako banální zjištění,  stojí za ním však poměrně rozsáhlý výzkum. Vědci nejprve vytvořili kolekci fotografií členů izraelského parlamentu a poté ji nechali  hodnotit rozsáhlé skupině holandských studentů. U  nich měli totiž jistotu, že dané politiky nemohou znát jinak, než právě z těchto fotografií. Poté, co měli v ruce hodnocení studentů, srovnali je vědci s frekvencí, s níž se jednotliví politikové objevovali v televizi či na titulních stranách nejrůznějších společenských časopisů. Překvapení se nekonalo. V médiích se podstatně častěji objevovali politici, které studenti označili za krásné. I zde však platí dvojí metr: na frekvenci objevování v médiích má fyzická krása větší vliv u mužů, než u žen. Jinými slovy: političky mohou být sice krásné, místo na výsluní médií však patří přeci jen patří jejich kolegům.

 

Související články
Má prazvláštní původ, přesto to dotáhla až k pověsti legendy. Nakolik je oprávněná, začala věda ale zjišťovat až dost pozdě. Vorvani, jediný zdroj ambry, byli tou dobou už na vyhubení. Výzkum nepomohl jen jim. Ukázalo se, že ambra má vlastnosti, které překonávají pouhé využití do parfémů. Ambra je sice surovina jednoznačně exotická, přesto k ní vede zajímavá, […]
Světelný zábavní park Winter Wonderland znovu otevřel. Na 30 000 m² přináší více než 200 nových zářivých instalací inspirovaných pohádkovými a fantasy příběhy. V ceně vstupenky jsou zároveň neomezené jízdy na desítkách zábavných a adrenalinových atrakcí. Zvídavé děti čeká v parku naučná stezka o přírodě a o původu nejznámějších pohádek. Yvetta Blanarovičová, Lejla Abbasová, Lucie Benešová, Ivana Korolová […]
„Co si myslíte o našem úžasném firemním večírku?“ Asi by vám dalo trochu přemáhání říci, že večírek byl příšerný. Váš skór na tomto pomyslném dotazníku spokojenosti s večírkem by byl totiž ovlivněn nevhodně formulovanou otázkou. Sugestivní otázky jsou jedním z problémů v dotaznících, kterých se chtějí jejich tvůrci vyvarovat. Když se jim to nepovede, může to vypadat třeba […]
Největší český výrobce letadel, společnost AERO Vodochody AEROSPACE, pojmenovala svůj nejmodernější cvičný letoun L-39 Skyfox. Název odkazuje na dlouholetou tradici úspěšných československých letounů, jako byly L-29 Delfín nebo L-39 Albatros, a zároveň vystihuje jedinečné vlastnosti nového cvičného stroje. Aero letoun L-39 Skyfox produkuje v sériové výrobě a letos navíc slaví 105. výročí od založení. Za tu […]
Značka Kia vyvinula jako první na světě automobilové příslušenství vyrobené za použití plastů vytěžených organizací The Ocean Cleanup z Velké tichomořské odpadkové skvrny (GPGP). poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility. Jedním z nejdůležitějších výstupů dosavadní spolupráce je rohož do zavazadelníku z plastů vytěžených z oceánu, kterou Kia v limitované edici uvede ve zcela novém modelu Kia EV3. Exkluzivní […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz