Vývojáři z finské firmy Animaatiokone Industries si myslí, že klávesnice a myš patří do starého železa. K ovládání počítačových postaviček je lepší vlastní tělo.
Aby hráč v připravovaném titulu Kick Ass Kung Fu, na jehož vývojí se podílejí i vědci z Helsinské technologické univerzity, mohl soupeřům natrhnout triko, musí v reálu skákat, kopat nebo mávat zbraní.
Pohyby snímá kamera a ve formě dvourozměrné siluety je promítá na obrazovku televize nebo monitoru. Program hry si pak tuto siluetu převede do aktivního modelu, se kterým pracuje jako s běžnou součástí enginu.
Jak hra vypadá za chodu, se můžete buď přesvědčit na výstavě elektronické zábavy E3, která proběhne příští týden v Los Angeles J, nebo si pustit toto video (formát mpeg, přehrávač třeba tady).Jednoduché hry, které pracují se snímaným obrazem, jsou už v současnosti dostupné například pro Playstation 2.
Nicméně princip titulů využívajících kamerku Eye Toy zatím spočíval pouze v jednoduchém posouvání či chytání předmětů. Na převádění složitých pohybů přímo do virtuální reality si vývojáři zatím netroufli.
Velkou nevýhodou Kick Ass Kung Fu je skutečnost, že vyžaduje značný prostor. Většina uživatelů však nedisponuje obývacím pokojem ve velikosti tělocvičny, a tak finským vývojářům nezbylo, než hru vybavit i tradičním ovládáním za pomoci klávesnice a myši, popřípadě gamepadu. Autor: Petra Soukupová