Domů     Technika
Počítačová hra, u které se opravdu zapotíte
21.stoleti 3.5.2006

Vývojáři z finské firmy Animaatiokone Industries si myslí, že klávesnice a myš patří do starého železa. K ovládání počítačových postaviček je lepší vlastní tělo.Vývojáři z finské firmy Animaatiokone Industries si myslí, že klávesnice a myš patří do starého železa. K ovládání počítačových postaviček je lepší vlastní tělo.

Aby hráč v připravovaném titulu Kick Ass Kung Fu, na jehož vývojí se podílejí i vědci z Helsinské technologické univerzity, mohl soupeřům natrhnout triko, musí v reálu skákat, kopat nebo mávat zbraní. Pohyby snímá kamera a ve formě dvourozměrné siluety je promítá na obrazovku televize nebo monitoru. Program hry si pak tuto siluetu převede do aktivního modelu, se kterým pracuje jako s běžnou součástí enginu. Jak hra vypadá za chodu, se můžete buď přesvědčit na výstavě elektronické zábavy E3, která proběhne příští týden v Los Angeles J, nebo si pustit toto video (formát mpeg, přehrávač třeba tady).
Jednoduché hry, které pracují se snímaným obrazem, jsou už v současnosti dostupné například  pro Playstation 2. Nicméně princip titulů využívajících kamerku Eye Toy zatím spočíval pouze v jednoduchém posouvání či chytání předmětů. Na převádění složitých pohybů přímo do virtuální reality si vývojáři zatím netroufli.

Velkou nevýhodou Kick Ass Kung Fu je skutečnost, že vyžaduje značný prostor. Většina uživatelů však nedisponuje obývacím pokojem ve velikosti tělocvičny, a tak finským vývojářům nezbylo, než hru vybavit i tradičním ovládáním za pomoci klávesnice a myši, popřípadě gamepadu.

Další článek
Související články
Latence v řádu mikrosekund, rychlost přenosu dat 1 terabit za sekundu, mobilní síť čtyřikrát rychlejší než úder blesku – zní to jako hudba budoucnosti? Zatím ano, technologie 6G je ale momentálně ve vývoji, aby změnila realitu bezdrátové komunikace. Kdy ji můžeme čekat a proč ji vůbec potřebujeme? Přibližně každých 10 let sledujeme nástup nové generace mobilních […]
Stavba rakety, která dopraví lidstvo zpět na Měsíc, je jedním z největších inženýrských výkonů moderní doby. Program Artemis, vedený NASA, připravuje start superrakety SLS (Space Launch System), která vynese kosmickou loď Orion na cestu kolem Měsíce. Podívejme se krok za krokem, jak se sestavuje tento obří nosič, který jednou dopraví astronauty nejen na Měsíc, ale […]
Toyota dokončila první fázi výstavby svého „Tkaného města“ Woven City, tedy testovacího hřiště pro mobilitu. Spuštění první fáze je plánováno na podzim 2025. Výstavba budov první fáze byla dokončena v říjnu 2024. Souběžně s tím probíhá renovace bývalého závodu TMEJ Higashi-Fuji na výrobní centrum pro Woven City a byly zahájeny přípravné práce pro fázi dvě. […]
ThinkOrbital, vesmírný startup spoluzaložený Vojtěchem Holubem, za pár dní vypustí experimentální satelit s revoluční vesmírnou stavební technologií. Cílem mise je otestovat sváření, řezání a rentgenovou inspekci pomocí elektronového paprsku. Satelit o váze 45 kilogramů dopraví na oběžnou dráhu Země raketa Falcon 9 společnosti SpaceX z Kalifornie. Letos v květnu ThinkOrbital provedl historicky první autonomní svařování […]
Češi za rok najedou téměř 76 miliard kilometrů. Ukázala to analýza, kterou pomocí dat z STK zpracoval odborný datový tým společnosti Cebia, která je známá především tím, že pomáhá motoristům bojovat proti podvodům při prodeji ojetin prostřednictvím kontroly jejich historie. Hypoteticky se tak Češi ročně dostanou 515krát ke Slunci, 197 tisíc krát k Měsíci či […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz