Domů     Technika
Počítačová hra, u které se opravdu zapotíte
21.stoleti 3.5.2006

Vývojáři z finské firmy Animaatiokone Industries si myslí, že klávesnice a myš patří do starého železa. K ovládání počítačových postaviček je lepší vlastní tělo.Vývojáři z finské firmy Animaatiokone Industries si myslí, že klávesnice a myš patří do starého železa. K ovládání počítačových postaviček je lepší vlastní tělo.

Aby hráč v připravovaném titulu Kick Ass Kung Fu, na jehož vývojí se podílejí i vědci z Helsinské technologické univerzity, mohl soupeřům natrhnout triko, musí v reálu skákat, kopat nebo mávat zbraní. Pohyby snímá kamera a ve formě dvourozměrné siluety je promítá na obrazovku televize nebo monitoru. Program hry si pak tuto siluetu převede do aktivního modelu, se kterým pracuje jako s běžnou součástí enginu. Jak hra vypadá za chodu, se můžete buď přesvědčit na výstavě elektronické zábavy E3, která proběhne příští týden v Los Angeles J, nebo si pustit toto video (formát mpeg, přehrávač třeba tady).
Jednoduché hry, které pracují se snímaným obrazem, jsou už v současnosti dostupné například  pro Playstation 2. Nicméně princip titulů využívajících kamerku Eye Toy zatím spočíval pouze v jednoduchém posouvání či chytání předmětů. Na převádění složitých pohybů přímo do virtuální reality si vývojáři zatím netroufli.

Velkou nevýhodou Kick Ass Kung Fu je skutečnost, že vyžaduje značný prostor. Většina uživatelů však nedisponuje obývacím pokojem ve velikosti tělocvičny, a tak finským vývojářům nezbylo, než hru vybavit i tradičním ovládáním za pomoci klávesnice a myši, popřípadě gamepadu.

Další článek
Související články
ThinkOrbital, vesmírný startup spoluzaložený Vojtěchem Holubem, za pár dní vypustí experimentální satelit s revoluční vesmírnou stavební technologií. Cílem mise je otestovat sváření, řezání a rentgenovou inspekci pomocí elektronového paprsku. Satelit o váze 45 kilogramů dopraví na oběžnou dráhu Země raketa Falcon 9 společnosti SpaceX z Kalifornie. Letos v květnu ThinkOrbital provedl historicky první autonomní svařování […]
Objevy Technika 19.12.2024
Časopis Science, jedna z nejprestižnějších vědeckých platforem, zařadil do svého přehledu 10 nejvýznamnějších objevů roku 2024 hned dva, na nichž se podíleli čeští vědci. V kategorii fyziky zaujal objev altermagnetismu, nového typu magnetismu, a v oblasti medicíny byla oceněna průlomová injekční léčba HIV s 99,9% účinností, na níž pracoval i český vědec. O výzkumu altermagnetismu, […]
Češi za rok najedou téměř 76 miliard kilometrů. Ukázala to analýza, kterou pomocí dat z STK zpracoval odborný datový tým společnosti Cebia, která je známá především tím, že pomáhá motoristům bojovat proti podvodům při prodeji ojetin prostřednictvím kontroly jejich historie. Hypoteticky se tak Češi ročně dostanou 515krát ke Slunci, 197 tisíc krát k Měsíci či […]
NOVINKY Objevy Technika 12.12.2024
Robotika opět pokročila na další úroveň. Vědci z Fakulty elektrotechnické ČVUT vyvinuli systém, díky kterému se humanoidní roboti mohou pohybovat mezi lidmi přirozeně a bezpečně. Třeba i hrát stolní hry. Tento přelomový algoritmus, nazvaný Harmonious, umožňuje humanoidům nejen reagovat na své okolí, ale také být empatickými společníky, kteří v reálném čase přizpůsobují své pohyby aktuálním […]
Společnost Honda představila robota vybaveného umělou inteligencí, který zlepšuje náladu dětí během dlouhodobé léčby a přináší revoluci do nemocniční péče. Ve Fakultní nemocnici Virgen del Rocío v Seville se odehrává revoluce v péči o malé pacienty. Společnost Honda zde ve spolupráci s místními odborníky představila robota „Haru“, navrženého speciálně pro děti podstupující dlouhodobou léčbu. Haru […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz