Domů     Technika
Počítačová hra, u které se opravdu zapotíte
21.stoleti 3.5.2006

Vývojáři z finské firmy Animaatiokone Industries si myslí, že klávesnice a myš patří do starého železa. K ovládání počítačových postaviček je lepší vlastní tělo.Vývojáři z finské firmy Animaatiokone Industries si myslí, že klávesnice a myš patří do starého železa. K ovládání počítačových postaviček je lepší vlastní tělo.

Aby hráč v připravovaném titulu Kick Ass Kung Fu, na jehož vývojí se podílejí i vědci z Helsinské technologické univerzity, mohl soupeřům natrhnout triko, musí v reálu skákat, kopat nebo mávat zbraní. Pohyby snímá kamera a ve formě dvourozměrné siluety je promítá na obrazovku televize nebo monitoru. Program hry si pak tuto siluetu převede do aktivního modelu, se kterým pracuje jako s běžnou součástí enginu. Jak hra vypadá za chodu, se můžete buď přesvědčit na výstavě elektronické zábavy E3, která proběhne příští týden v Los Angeles J, nebo si pustit toto video (formát mpeg, přehrávač třeba tady).
Jednoduché hry, které pracují se snímaným obrazem, jsou už v současnosti dostupné například  pro Playstation 2. Nicméně princip titulů využívajících kamerku Eye Toy zatím spočíval pouze v jednoduchém posouvání či chytání předmětů. Na převádění složitých pohybů přímo do virtuální reality si vývojáři zatím netroufli.

Velkou nevýhodou Kick Ass Kung Fu je skutečnost, že vyžaduje značný prostor. Většina uživatelů však nedisponuje obývacím pokojem ve velikosti tělocvičny, a tak finským vývojářům nezbylo, než hru vybavit i tradičním ovládáním za pomoci klávesnice a myši, popřípadě gamepadu.

Další článek
Související články
Český národní pavilon na světové výstavě EXPO 2025 byl oficiálně otevřen veřejnosti a hned od začátku zaujal nejen svou architekturou, ale i pestrým programem. Významným bodem je účast středoškolského týmu LASAR, který představí inovativní řešení problematiky kosmického odpadu. Pavilon navržený studiem Apropos Architects je architektonickým skvostem, jehož dřevěná a skleněná konstrukce ve tvaru spirály symbolizuje […]
Technika 10.4.2025
V Brně vzniklo České polovodičové centrum, které propojí výzkum s průmyslem a pomůže nastartovat polovodičový ekosystém. Má ambici posílit nejen českou, ale i evropskou technologickou suverenitu. Nově otevřené České polovodičové centrum (Czech Semiconductor Centre – CSC) má za cíl propojit výzkumné instituce, univerzity a technologické firmy. Pomůže především malým podnikům a startupům s vývojem čipů, […]
Technika 10.4.2025
Společnost Toyota Engineering Society začala loni pracovat na sférickém mobilním zařízení, které bude schopné přepravovat lidi v průhledné kulaté kapsli. Po čtyřech měsících vývoje představila funkční prototyp. Připomíná mobilní kapsli, kterou se pohybovali návštěvníci parku dinosaurů ve filmu Jurský svět. Vozidlo funguje na stejném principu jako kolo pro křečky. Na vnitřní straně koule jsou položeny […]
Tým z laboratoře CAPADS na Fakultě jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT v Praze provedl průlomové měření v oblasti intenzitní optické interferometrie, která je zásadní pro přesné měření směrů a vzdáleností ve vesmíru. Zlepšení v přesnosti by mohlo dosáhnout až několika řádů a výrazně přispět k hlubšímu pochopení kosmických struktur a jevů. Výzkum týmu se zaměřil na tzv. Hanbury […]
Může technologie zrušit smrt, jak ji známe? Možná ano. Uchování mozku by podle jednoho mladého australského vědce mohlo být možnou cestou k tomu, aby lidstvo překonalo své největší biologicky dané omezení. V roce 1918 bylo Elizabeth Hughes Gossettové jedenáct let. Místo, aby si hrála s jinými dětmi, pomalu umírala. Lékaři jí totiž diagnostikovali diabetes 1. […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz