https://www.youtube.com/watch?v=t3UKvQggFpM
Mnoho lidí se domnívá, že učení matematiky či přírodních věd nejde spolu s hudbou příliš dohromady. Parag Chordia z Georgia Institut of Technology v americké Atlantě se domnívá, že našel způsob, jak tyto „nesourodé“ části spojit dohromady.
„Jak lze využít hudbu k urychlení našeho myšlení v jiných oblastech?“ položil si Parag Chordia jako základní otázku.
V rámci svého práce zkoumá neurologické kořeny tvůrčího procesu, v němž je hudba často klíčovou složkou. „Nikdy jsme nenašli žádnou kulturu, která by neměla jazyk. Stejně tak jsme nenašli kulturu, která by neměla žádnou hudbu.
Hudba je tedy univerzální,“ tvrdí Chordia. Podle jeho mínění musí člověk, který chce přinášet vskutku inovativní řešení či produkty, být maximálně kreativní, což právě hudba podporuje.
„Hudba totiž není jen školní či mimoškolní zábavou, je to cosi, co má zásadní význam nejen pro život, ale hlavně pro mysl,“ dodává Chordia.
Melodie se skládá z různých hudebních motivů, které vlastně tvoří větší bloky. Tím se podobá matematice, která také využívá systém různých vzorců k „výstavbě vyšších celků“.