https://www.youtube.com/watch?v=QjMkqiBuixk
Podle profesora chemie z univerzity v americkém Arkansasu Jamese Hintona je důležité, aby si studenti mohli to, o čem se učí „ohmatat“, ucítit, vidět apod. I proto se podílel na vytvoření 3D počítačových modelů proteinů.
„Současné děti jsou více vizuálně založené. Proto jsem se začal poohlížet po možnosti vizualizovat trojrozměrné struktury,“ vysvětluje svůj nápad James Hinton, kterému se následně s podporou společnosti Arkansas Bioscience Institute podařilo vytvořit dokonalý 3D virtuální obraz sledovaných proteinů.
Velikou pomocí pro studenty chemie je právě trojrozměrnost, neboť proteiny tvoří trojrozměrné struktury, jež bylo „na papíře“ (tedy v běžném 2D režimu) těžké správně zobrazit.
Díky technologii Jamese Hintona je možné při studiu 3D model libovolně otáčet, zvětšovat, spojovat s dalšími molekulami apod. To vše umožňuje studentům lepší pochopení funkce těchto proteinů.