https://www.youtube.com/watch?v=nCpkJsV-J7k
Kognitivní psycholožka Amy Sheltonová z Johns Hopkins University dělá výzkum, který může vědcům pomoci lépe sledovat funkce mozku. Domnívá se, že její pokusy pomohou v budoucnu odstraňovat potíže s pamětí a napomohou i technikám lepšího učení se.
„Co se snažíme studovat je, jak mozek funguje v každodenním běžném shonu,“ popisuje psycholožka.
Jedním z pokusů je zkoumání mozků lidí, kteří se chtějí „vzdělávat“ za pomoci virtuálního světa, jenž jim je promítán na malé obrazovky. Během sledování pořadu je jejich mozek monitorován za pomoci magnetické rezonance.
Díky tomu lze velice přesně určit, jaká mozková centra jsou aktivována při konkrétním vjemu.
„„Díky pochopení různých druhů mechanismu učení, a zejména zjištění, jaké druhy výhod či nevýhod každý typ učení představuje, můžeme způsoby učení lépe přizpůsobovat skutečným potřebám,“ dodávají psychologové.