https://www.youtube.com/watch?v=mtBnMwfRWUo
Od doby prvních animovaných snímků učinil film velký krok kupředu. Zdlouhavá ruční práce a snímkování po jednotlivých fázích pohybu bylo nahrazeno animováním za pomoci počítačů a speciálních programů. V současné době existují dva základní způsoby animování – dvourozměrné a trojrozměrné.
Většina programů vytváří animaci pomocí tzv. Keyframes (klíčových snímků), kdy program je sám schopen dopočítat pohyb mezi těmito jednotlivými fázemi pohybu animované postavy.
Animátoři musejí kromě ovládání programu mít i další dovednosti. Například i znalosti fyziky. Musejí totiž vědět, jak se pohybují například stíny, jaké jsou manévrovací schopnosti živých postav, či naopak neživých věcí (jak například akceleruje automobil, jak zatáčí motocykl apod.).
Alajandro Garcia z university v americkém San Jose vede kursy pro animátory i další umělce, kteří se animovaným filmem zabývají. Kromě toho pracuje i jako konzultant pro kalifornské DreamWorks Studio.