Domů     Zajímavosti
Distanční výuka odhalila limity starých školních systémů. Na nové přecházejí ve velkém i vyšší odborné školy

komerční sdělení

Ohlášení karantény i změny rozvrhu. Takové úkony lze pomocí nových informační systémů dělat ve vzdáleném přístupu během několika kliknutí. Vyšším odborným školám je firmy nabízejí i s úpravami pro jejich typ vzdělávání..

I když školy nyní formálně uzavřeny nejsou, od začátku školního roku už bylo v karanténě skoro dva tisíce tříd. Zájem o kvalitnější informační systémy, které s distanční výukou pomohou, proto stále roste.

K základním a středním školám se přidávají ve větší míře i vyšší odborné školy. Firmy jejich poptávce vycházejí vstříc a systémy ladí na míru jejich vzdělávacímu systému. „Ukazuje se, že vyšší odborné školy často pracují s velmi starými informačními systémy, které neumožňují třeba ani vzdálený přístup, protože nemají cloudový systém.

Nejsou flexibilní, a i malé změny se v nich dělají příliš komplikovaně,“ říká Roman Vejražka ze společnosti Unicorn, která nabízí systém Edookit.

Právě Unicorn si jako jeden z prvních všiml toho, že vyšší odborné školy na limity starých systémů naráží, a začal změny nabízet. „Dnes už si nás školy vyhledávají samy. Systém je pro ně upravený, pracuje s kredity, umí dělat online přijímací řízení a ze středních škol jsou jinak uzpůsobené i zkoušky během semestru,“ dodává Vejražka.

To kvituje i ředitel Vyšší odborné školy Volyně Jiří Homolka, který Edookit také využívá. Jeho škola nabízí studentům obory jako dřevěné konstrukce nebo pasivní a nízkoenergetické objekty. Právě díky upravenému informačnímu systému se podařilo kvalitu výuky během lockdownu udržet.

„Systémy jsme využívali už dříve, v distanční výuce jsme je jen zdokonalili, nakonec to fungovalo velmi dobře, i když klasickou výuku nic nenahradí,“ říká Homolka.

Chválí si zejména speciální funkce na zkoušení žáků. Učitelé totiž brzo zjistili, že studenti jsou v těchto technologiích napřed a informace si dokážou během testu snadno obstarat. „Systém ale umí zamíchat otázky, příklady, zkracovali jsme čas, neumožňovali jsme vracet se k příkladům a dávali jsme i několik různých zadání,“ vyjmenovává ředitel.

I když se ve Volyni nechtějí k distanční výuce vracet, v jiných školách právě probíhá projekt, který zkoumá, jestli by se studenti přece jen nemohli jeden den v týdnu učit z domova. Rozjelo ho samo ministerstvo školství, snahou je zjistit, jestli distanční výuka může zajistit stejné výsledky jako prezenční.

Mezi vybrané školy patří třeba VOŠ potravinářská v Kroměříži, která měla při distanční výuce za pandemie skvělé výsledky. Je jednou ze 72 škol, které byly do projektu vybrány.

Související články
Zvyšování koncentrace CO2 v ovzduší přispívá negativně ke změně klimatu, protože spolu s dalšími skleníkovými plyny brání úniku tepla do vesmíru, čímž udržují teplotu na Zemi vyšší, než by byla bez jejich přítomnosti. Jednou z metod boje proti rostoucí koncentraci CO2 je jeho odsávání z ovzduší. Dosud se jednalo o velmi drahý způsob, jak s […]
Vědecký tým z Ostravské univerzity, Biologického centra Akademie věd ČR a dalších evropských a amerických institucí odhalil zásadní změnu v energetickém metabolismu parazita Vickermania ingenoplastis, který je v laboratoři chován již od roku 1971.   Tato změna spočívá ve ztrátě schopnosti mitochondrií vyrábět energii tradičním způsobem, což představuje unikátní adaptaci na umělé laboratorní podmínky.​ Přirozené […]
Vůně sama sice nemá ochranný efekt, ale může být důležitým signálem. Stačí ji nechat trvale sledovat senzory, a ty už upozorní, když se do ní vmísí odér rozkladu. To je praktický závěr nedávné studie v Egyptském muzeu v Káhiře. Staroegyptské archeologické nálezy jsou historickým pokladem, který zdaleka ještě nebyl kompletně prozkoumaný. U části z nich je důvodem […]
Genová terapie je moderní typ léčby, zaměřený na léčení onemocnění způsobených nesprávným fungováním genů. Výhodou je, že se jejím prostřednictvím dá genetické onemocnění zcela vyléčit, na rozdíl od běžné léčby, která léčí pouze příznaky. Nyní se to americkým lékařům povedlo u malého dítěte. Miminko se narodilo s těžkým deficitem CPS1 neboli karbamoylfosfátsyntetázy. Jedná se o […]
Dopamin je neurotransmiter a hormon, který ovlivňuje naši schopnost učení, pohybu, paměti a pozornosti, ale také naši náladu a motivaci. Během výzkumu v 80. letech 20. století došlo k uvolnění dopaminu po jídle či jiné odměně, a tak si vysloužil nálepku hormon štěstí. Nyní ale odborníci říkají: „Dopamin není hormon štěstí, ale hormon touhy po […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz