https://www.youtube.com/watch?v=F-UQkDs9I0I
Malé děti poznají, kdy potřebují vyměnit pleny, kdy mají hlad, ale dokážou „říci“, že se někdo chová dobře, či špatně? Karen Wynnová, psycholožka z Yale university v americkém Connecticutu, tvrdí, že toho děti schopné jsou s pomocí „kreativního loutkářství“.
Dětem ve věku 19 měsíců bylo hráno „loutkové představení“, kde hlavní postavou byl hodný a dobře vychovaný pejsek, a v dalším představení pak pejsek, který zlobil a neposlouchal. Psychologové poté zkoumali reakce dětí, které loutky sledovaly. Děti musely rozhodnout, která postavička se chovala správně, a která nikoliv.
Wynnová říká, že správné a špatné chování jsou schopna odlišit již tříměsíční miminka. Podle ní nejde o naučené chování, ale o chování, které je lidem vrozené a je důsledkem společné sociální struktury lidské společnosti.