Železniční nádraží Těšnov v pražském Karlíně bylo vybudováno v letech 1872 – 75 v v blízkosti tzv. Petrské, nebo také Poříčské brány. Nádraží bylo dílem českého architekta Karla Schlimpa, profesora na vídeňské technice.
Nádraží tehdy nazvané Severozápadní bylo komplexem novorenesančních budov. V roce 1919 bylo pojmenováno po významném francouzském historikovi a slavjanofilovi Ernestu Denisovi. Za okupace od roku1940 do 1945 ho Němci přejmenovali na Moldau Bahnhof čili Praha Vltavské nádraží, v roce 1945 se vrátil název Praha Denisovo nádraží a od ledna 1953 za komunistického režimu bylo nádraží pojmenováno na Praha Těšnov.
Těšnov považovali někteří odborníci za nejkrásnější v Evropě. Nádraží sloužilo až do 1. července 1972, kdy tudy projel poslední osobní vlak. Uzavřené nádraží postupně chátralo a nakonec bylo rozhodnuto o likvidaci objektu.
Budova byla odstřelena 16. března 1985 a na jejím místě se dnes týčí odpudivé pylony pražské Severojižní magistrály. 18751. Střední trojkřídlá budova byla vstupem do odjezdové haly2. Zdobena byla římským obloukem s korintskými sloupy3.
Horní část fasády zdobila řada alegorických sousoší4. V pravém křídle byl reprezentační, bohatě zdobený salon, čekárna a restaurace5. V levém křídle byla příjezdová část nádraží a provozní kanceláře dráhy
20081. Tramvajová zastávka Těšnov2. Severojižní magistrála protínající střed Prahy3. Vlevo je budova společnosti Allianz4. Pětihvězdičkový hotel Hilton o 788 pokojích5. Vpravo stojí moderní budova České spořitelny
Autor: Pavel Přeučil