Domů     Medicína
Víno je zbraní proti kornatění tepen
21.stoleti 2.11.2005

Zapřísáhlí abstinenti by měli své názory přehodnotit. Studie českých vědců ukazuje, že pití vína v rozumné míře podstatně snižuje riziko kornatění tepen a dalších chorob.Zapřísáhlí abstinenti by měli své názory přehodnotit. Studie českých vědců ukazuje, že pití vína v rozumné míře podstatně snižuje riziko kornatění tepen a dalších chorob.K předcházení srdečních a cévních nemocí stačí podle vědců z Ústavu klinické biochemie a hematologie Fakultní nemocnice v Plzni vypít denně dvojku bílého vína. A nejen to, bílé víno se ukazuje jako univerzální lék. Podle zmíněné studie jeho konzumace snižuje nebezpečí infarktu, mozkových příhod, ale například i rakoviny. Výzkum plzeňských lékařů trval tři roky. 200 dobrovolníků vypilo denně 375 mililitrů bílého vína. Po určité době se v jejich organismu zvýšily hladiny látek, které kornatění tepen zabraňují, například HDL-cholesterolu. Naopak, počet rizikových volných radikálů se snížil. Podle odborníků však jen samotné pití vína k udržení zdraví nestačí. Důležitá je i pestrá strava a zejména pravidelný pohyb.

Předchozí článek
Související články
Předtím, než jsou léky povoleny k užívání lidem, je jejich bezpečnost a účinnost testována na zvířatech. Problémem je, že jejich tkáně mohou reagovat jinak než ty lidské, případně se u nich dané onemocnění vůbec nevyskytuje. Revolucí v testování nových léčiv by se mělo stát využívání organoidů. Jak to funguje? Odhaduje se, že k pokusným účelům […]
Nový termín „metabolická psychiatrie“ je používán ke zkoumání toho, jaký vliv má zavedení ketogenní diety (vylučující ze stravy sacharidy) na různé psychologické stavy pacientů. Ačkoliv jsou k tomu někteří kliničtí lékaři skeptičtí, data z prvních studií jsou slibná… Za normálních okolností buňky přeměňují sacharidy na cukr zvaný glukóza, který slouží jako zdroj energie pro tělo. […]
Odborníci na výživu nabádají k tomu, abychom alespoň dvakrát týdně konzumovali mořské ryby, což ovšem může být zatěžující pro peněženku. Dobrou zprávou je, že hvězdou doporučení se nyní staly konzervované sardinky, které si může dovolit opravdu každý „Místo toho, aby poskytovaly izolované mononutrienty, jsou rybí konzervy kompletní potravinou,“ říká nutriční specialista Colin Robertson a zdůrazňuje […]
Novopečené matky často popisují boj s „mozkovou mlhou“, kdy se potýkají s výpadky krátkodobé paměti, roztržitostí, problémy se vyjádřit či neschopností udržet pozornost. Tyto obtíže byly dlouhou dobu připisovány nedostatku spánku a stresu při péči o novorozence. Nyní se však ukazuje, že za tím stojí změny v mozku vyvolané těhotenstvím! Poporodní mozková mlha, v angličtině […]
Medicína 30.7.2026
Geny jsou zvláštní archiv. Pamatují si příběhy našich předků po tisíce generací a občas v nich zůstane i chyba, která se tiše dědí dál. Je nenápadná. Nepůsobí bolest ani únavu. Člověk o ní nemusí vědět celý život. Přesto může jednou rozhodnout o zdraví jeho dítěte. Právě to je případ řady dědičných onemocnění, například cystické fibrózy, […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz