Jedno z kanadských mezinárodních letišť ve Vancouveru bude od příštího roku používat 4 výkonné radary, které zaznamenají úlomky na přistávací ploše.
Tarsier je sofistikovaný radarový systém, který dokáže automaticky detekovat jakékoli „nepatřičnosti“ na ranveji. Ty pro letištní správu představují problém, který na sebe upoutal zvýšenou pozornost zvláště po tragické havárii Concordu v červenci 2000 poblíž jednoho z pařížských letišť. Vyšetřovatelé tehdy zjistili, že příčinou nehody byl právě kousek železa ležící na startovací dráze.
V současnosti ranveje prověřují zaměstnanci letišť, ale ti mohou snadno zvláště za špatného počasí něco přehlédnout. Na řadu proto přichází britský Tarsier, který pracuje podobně jako normální radary, ale navíc využívá kratší vlnové délky a místo v centimetrech počítá na milimetry. To pomáhá odhalit i velmi malé předměty z různých materiálů včetně kovu, umělé hmoty, skla nebo dřeva. Speciální software pak analyzuje radarové snímky, sbírá data a automaticky upozorní operátora na možné nebezpečí. Díky použití GPS pak zaměstnanci letiště mohou rychle nevítaný předmět lokalizovat a z přistávací plochy ho odstranit.