Na našich silnicích se poprvé objevil automobil, vybavený zařízením pro detekci nechtěného vybočení z jízdního pruhu, které dokáže probudit řidiče z mikrospánku.
Jen několik měsíců po uvedení nové řady kompaktních vozidel a modernizaci velkoprostorového minivanu Xsara Picasso, pokračuje automobilka Citroën v další ofenzívě svých automobilů. Značka se nyní zaměřila na vyšší třídu a představuje novou podobu modelu C5 ve verzích break a hatchback.
Model C5 je reprezentativní, stylový a technologicky velmi vyspělý vůz, který současně nabízí vysoký výkon (110 do 138 koní) a mimořádný vnitřní prostor. Prezentuje se jedinečným designem a výbavou, založenou na inovaci a nejmodernějších technologiích.
Jako vůbec první vůz značky Citroën, je vybaven moderními systémy pro příjemnější a bezpečnější jízdu. Nechybí mezi nimi samonatáčecí xenonové světlomety s funkcí potkávacích i dálkových světel, přední i zadní parkovací asistent, omezovač rychlosti či systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Ten byl na našem trhu použit zcela poprvé. Dokáže analyzovat značení na vozovce a včas upozornit řidiče, pokud přejede dělící čáru bez zapnuté směrovky. Umožňuje tak podstatně zlepšit bezpečnost v případě nepozornosti nebo mikrospánku řidiče.
Tomuto zajímavému systému označovanému AFIL, což je francouzská zkratka pro « Alerte au Franchissement Involontaire de Ligne » (Výstraha při nechtěném vybočení z jízdního pruhu) se určitě budeme podrobněji věnovat v některém z našich tištěných čísel 21. STOLETÍ.