Domů     Technika
Jak pracuje airbag
21.stoleti 21.5.2004

Airbag je tvořen vlastním vakem zhotoveným z polyamidové tkaniny a inflátorem – plynovým generátorem, v němž je vyvíjen plyn, kterým se vak plní. Airbag řidiče je zabudován v hlavě volantu a po nafouknutí vytvoří polštář o objemu asi 65 litrů. Airbag je tvořen vlastním vakem zhotoveným z polyamidové tkaniny a inflátorem - plynovým generátorem, v němž je vyvíjen plyn, kterým se vak plní. Airbag řidiče je zabudován v hlavě volantu a po nafouknutí vytvoří polštář o objemu asi 65 litrů. Airbag spolujezdce je umístěn pod krytem v přístrojové desce, a protože je zde více volného prostoru, má i větší objem – přibližně 95 litrů. Boční airbagy umístěné v opěradlech sedadel na straně blíže ke dveřím mají objem přibližně 13 litrů. Při nárazu a aktivaci airbagu se v předem definovaných místech protrhnou kryty na volantu a přístrojové desce. Zároveň jsou v inflátoru zapáleny tablety produkující plyn, jehož hlavní součástí je pro člověka neškodný dusík. Po aktivaci systému se airbagy za velmi krátkou dobu nafouknou. U řidiče se tato doba pohybuje v rozmezí 28-30 milisekund, 33 milisekund trvá, než se nafoukne airbag u spolujezdce, a 10 milisekund, než se nafouknou boční airbagy. O aktivaci rozhoduje elektronická řídicí jednotka, která je společná pro všechny airbagy a v případě, že je vůz vybaven i bočními airbagy, i předpínače bezpečnostních pásů. V řídicí jednotce je zabudován snímač pro měření zrychlení, resp. zpomalení, vyhodnocovací elektronika a diagnostická jednotka. Je-li vůz vybaven také bočními airbagy, vyhodnocuje i signály z čidel bočních nárazů. 

Související články
Ostatní Technika 2.12.2024
Vodíkové vozy nejsou na silnicích příliš obvyklé, Toyota v nich ale vidí vedle elektromobilů alternativu pro ekologickou mobilitu budoucnosti. Důležitým aspektem je také bezpečnost. Tu zajišťuje speciálně zkonstruovaná nádrž, která musí vydržet tlak až 700 barů. Tvoří ji proto tři pláště. První obal je plastový, který zabraňuje unikání plynu, druhý je kompozit s uhlíkovými vlákny […]
Kvantové technologie zažívají boom. Spolu s ním také výrazně roste počet odborných publikací, které tuto technologii zkoumají. Od stostránkových článků přiznávajících, že algoritmy bude možné nasadit nejprve za 10 let, až po třístránkové zprávy oznamující zdařilou implementaci algoritmů, avšak s velmi omezenými výsledky. Jen málo odborných článků splňuje obojí, a tak je i pro řadu […]
Objevy Ostatní Technika 11.11.2024
Martin Ševeček z Fakulty jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT v Praze se svým týmem úspěšně otestoval materiály pokrytí jaderného paliva, které mohou poskytnout provozovatelům ekonomický benefit, a v krajním případě i dodatečný čas pro zvládnutí jaderné havárie. Poslední rok podroboval zkouškám různé varianty palivových proutků na MIT, jedné z nejlepších technických škol na planetě. Výsledky několika běžících […]
Byl prvním sériově vyráběným hybridem, který způsobil revoluci v automobilovém průmyslu. Který z Toyoty udělal lídra v oblasti elektrifikace a vlastně i největší automobilku na světě. Dodnes je to první legenda – Prius. Už více než čtvrt století zanechává Prius automobilový otisk jako první sériově vyráběný elektrifikovaný vůz. Každá další generace přinesla lepší hybridy, lepší […]
NOVINKY Objevy Technika 7.11.2024
Google dosáhl významného pokroku ve vývoji kvantových počítačů. S procesorem Sycamore nyní dokáže překonat nejlepší superpočítače na světě při provádění složitých a specifických výpočtů. Tento procesor s 67 kvantovými bity (qubity) vykazuje novou úroveň výpočetní síly díky pokročilým operacím, které vstupují do tzv. fáze slabého šumu. Je to důležitý milník v oblasti kvantových výpočtů, protože […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz