Image thumbnail

Kometa páchne jako zkažená vejce

Sonda Rosetta, která obíhá okolo komety 67P/Čurjumov-Gerasimenko ve vzdálenosti jen 10 km, nenese pouze modul Philae, který má na povrchu komety přistát už 12. listopadu, ale i celou řadu senzorů. Ty podrobně zkoumají kometu, která s tím, jak se blíží … Celý příspěvek

Odkud přišel hotdog?

Dnes je těžké vynést definitivní soud o tom, kdo jako první přišel s nápadem prodávat „párek v rohlíku“ známější jako „hot dog“. Párky podobné těm dnešním jsou známé již od 13. století, kdy se objevily v německém Frankfurtu.  Ovšem proslulost … Celý příspěvek

Jihočeští vědci zachraňují včely

Mor včelího plodu nebo také zkráceně Včelí mor je závažné onemocnění včelích larev způsobené bakterií Paenibacillus larvae, které decimuje včelstva po celém světě. Jen v Evropě má na svědomí miliony včel. Problémem včelího moru je zdlouhavá detekce patogenu, která znesnadňuje … Celý příspěvek

Image thumbnail

Člověk má speciální smysl na pavouky

Pavouci mají nezaslouženě u lidí tu nejhorší pověst. Mnoho lidí se jich bojí nebo alespoň štítí. Evoluční psycholog Joshua New z Barnard College v New Yorku nyní zjistil, že člověk má v mozku zakódovanou speciální schopnost, díky které dokáže okamžitě … Celý příspěvek

Image thumbnail

Google vyvíjí detektor rakoviny a infarktu

Internetová společnost Google pracuje na způsobu, jak diagnostikovat rakovinu, blížící se infarkt nebo mrtvici a další onemocnění na mnohem nižším stupni než je dosud možné. Projekt je nicméně stále v rané fázi vývoje a na výsledky si budeme muset ještě … Celý příspěvek