Do Podyjí se vrátili syslové

Po necelých padesáti letech se do oblasti Podyjí vrátil sysel obecný. V okolí Národního parku Podyjí našli zoologové celkem 35 nor. Syslové sem doputovali zřejmě z Rakouska. Další kolonii těchto živočichů už zaznamenali na Znojemsku. V České republice jsou syslí kolonie v současnosti raritou. … Celý příspěvek

Image thumbnail

Češi odhalí rezistenci na antibiotika rychleji

Objev, který by měl pomoci s rychlejším odhalením rezistence bakterií na antibiotika, učinili plzeňští vědci. Autorem nové metody je mikrobiolog Jaroslav Hrabák z plzeňské Lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Mikrobiologickou diagnostiku, která obvykle trvá 36 až 48 hodin, by měl nový postup … Celý příspěvek

Unikátní experiment s rostlinami

Jak by mohla zvýšená koncentrace oxidu uhličitého v našem ovzduší v budoucnu ovlivnit kvalitu klíčových plodin, jako je pšenice nebo ječmen? Právě to v současné době zjišťují badatelé z Centra výzkumu globálních změn Akademie věd ČR, a to pomocí unikátní … Celý příspěvek

Image thumbnail

V Čechách se objevil černobílý kos

Černobílého kosa objevili ornitologové v ulicích Přerova. Nejde přitom o žádnou novinku. Kosa s barevnou anomálií v tomto městě zaregistrovali už před lety. Vyskytovat by se prý mohl i v dalších městech. Ornitologové proto žádají veřejnost, aby v případě spatření podobného ptáka informovali odborníky … Celý příspěvek

Image thumbnail

Lék na kašel? Podle vědců neexistuje

Britští lékaři z Royal College v Londýně přišli s neobvyklým poselstvím: nekupujte léky proti kašli, stejně nepomohou. Nákupy sirupů a pastilek slibujících rychlé uzdravení označili za plýtvání penězi, které je údajně rozumnější vynaložit na účinnější přírodní prostředky, jako je zázvor, med a citron. … Celý příspěvek