Image thumbnail

Rusko hodlá vyčistit vesmír od kosmického odpadu

Ruská kosmická agentura Roskosmos informovala, že hodlá v několika příštích letech postavit systém, který bude likvidovat kosmický odpad a chránit Zemi před nebezpečnými kometami a asteroidy. Cílem ruských vědců je navrhnout systém tak,  aby nesložil k rozbíjení vesmírných těles, ale k jejich odklánění … Celý příspěvek

Image thumbnail

Neandrtálci vyhynuli mnohem dřív, než se myslelo

Vědci dosud neměli zcela jasno v tom, kdy tito naši nejbližší příbuzní vymřeli. Soudilo se, že poslední neandrtálci chodili po zemi ještě před 28 000 lety. Některé teorie ale předpokládaly, že izolované skupiny těchto hominidů přežívali až do doby 24 000 lety. Nový … Celý příspěvek

Abychom lépe viděli

Oční vady nejsou výsadou moderního člověka. Trpěli jimi už naši dávní předci, kteří se společně s rozvojem poznání postupně snažili tyto vady korigovat. Kdy se poprvé objevily brýle, neumíme s naprostou přesností říci. Archeologové však při vykopávkách ve staroasyrském městě … Celý příspěvek

Image thumbnail

21. srpen 1968: Černý den našich dějin!

Operace Dunaj bylo krycí jméno invaze vojsk Varšavské smlouvy do Československa 21. 8. 1968. Okupační armády pěti států v čele se Sovětským svazem zasáhly proti demokratizačním procesům, k nimž v Československu docházelo. Oficiálně se tak stalo na žádost konzervativníého křídla … Celý příspěvek