Elektrický proud posiluje paměť

Nízkofrekvenční magnetické pulsy mají řadu pozitivních účinků na lidské zdraví. Uplatnění dnes nachází v lázeňství i domácí rehabilitaci. V bývalém Československu byla magnetická terapie využívaná už od 50. let.  Nyní vědci přišli s tím, že zlepšuje paměťové schopnosti mozku. Lidé se díky ní … Celý příspěvek

Image thumbnail

Stonehenge měl tvar úplného kruhu

Sucho, které letošní léto v Anglii panuje, pomohlo vyřešit rébus, nad nimiž si archeologové lámali hlavu dlouhé roky. Vědci si dosud kladli otázku, zda měly monolity v Stonehenge tvar úplného kruhu či nikoliv. Menhiry dnes stojí seřazeny do neuceleného kruhu a … Celý příspěvek

Jak vzniká slepota?

Okolní svět vnímáme především očima, a to díky světločivným buňkám, tyčinkám a čípkům umístěným v sítnici oka. Jedním ze závažnějších onemocnění sítnice je retinitis pigmentosa. Jde o dědičné onemocnění, při kterém světločivné buňky postupně odumírají a které může vést až … Celý příspěvek

Led na Antarktidě stále taje

Evropská vesmírná agentura vyslala v roce 2010 na oběžnou dráhu Země družici CryoSat-2, která má sledovat rychlost tání světových ledovců. Zprávy, které z družice přicházejí, jsou bohužel alarmující. Ledová pokrývka z povrchu Antarktidy a Grónska mizí závratným tempem. Každý rok se zde ztratí … Celý příspěvek

Image thumbnail

Zuřivý obličej určuje, kdo je pán

Lidé jsou mimořádně zdatní při posuzování bojových schopností druhých lidí. Potencionálního agresora dokážou identifikovat už při pouhém pohledu do soupeřovy tváře. Zároveň platí, že ti, kteří jsou ostatními chápáni jako silnější protivníci, snadněji dosahují svých cílů. Hněv a s ním spojená … Celý příspěvek