Vědci popsali nového dinosaura

Nový druh dinosaura objevili paleontologové v americkém Utahu. Podivné zvíře žilo před pětasedmdesáti miliony let a dostalo jméno Rhinorex condrupus. Patřilo do velké skupiny hadrosaurů, což byli dinosauři s kachními zobáky a podivnými výběžky na čele. Lebka zvířete byla v době nálezu … Celý příspěvek

Image thumbnail

Vědci spočítají, kdy pacient zemře

Vědci z Univerzity Palackého v Olomouci dokážou spočítat, kolik času zbývá lidem s diagnózou zhoubného nádoru mízních uzlin. Díky online kalkulačce, která vznikla ve spolupráci matematiků a onkologů, budou lékaři nyní schopní mnohem přesněji určit, jakou prognózu má jejich pacient. „Tato informace umožňuje … Celý příspěvek

Image thumbnail

Čeští vědci vyvinuli nové typy zeolitů

Několik nových typů zeolitů, tedy katalyzátorů chemických procesů, vyvinuli vědci z Oddělení syntézy a katalýzy Ústavu fyzikální chemie Jaroslava Heyrovského AV ČR. V budoucnu mohou najít široké využití v průmyslových technologiích. Zeolity se používají při zpracování ropy, v petrochemii, při ochraně životního prostředí … Celý příspěvek

Velké prodeje

Dražba těžké techniky představuje obrovský byznys, v němž se točí miliardy dolarů. Možnost zajímavých zisků s sebou však přináší i velký stres. Jedna mechanická závada, zmeškaná nabídka, nebo jakákoliv jiná chyba vás může stát miliony dolarů. Chybovat se tady zkrátka … Celý příspěvek

Změna klimatu přijde za 30 let

Vědci varují, že emise skleníkových plynů celosvětově nadále stoupají. Kritickou hranici, která by mohla způsobit radikální klimatickou změnu, by podle odhadů měla překročit za třicet let. Tou dobou by globální teploty mohly stoupnout až o dva stupně, což by mělo … Celý příspěvek