Ötzi po dvaceti letech vydal červené krvinky

Výzkum 5300 let staré mumie v Bolzanu, kde leží, neutichá ani dvacet let po svém objevení. Nyní němečtí a italští vědci z evropské akademie EURAC v severoitalském Bolzanu, mnichovského centra pro nanovědu a darmstadtské univerzity v muži z ledovce objevili červené krvinky.  Pro vědce je nález přelomový. „Dosud neexistovaly žádné poznatky o tom, jak dlouho se krev zachová, natožpak o tom, jak vypadaly lidské krvinky v době měděné,“ řekl vedoucí výzkumu Albert Zink s tím,  že zachované červené krvinky byly pro vědce skutečným překvapením.

Vědcům se červené krvinky zjevily při sledování bodného zranění v oblasti zad, které podle dosavadní teorie vedlo k Ötziho smrti. Při aktuálním výzkumu vědci v ráně objevili protein fibrin, který vzniká v závěrečné fázi srážení krve. To podporuje tezi, že Ötzi zemřel přímým následkem zranění a ne až o několik dní později, jak se vědci dříve domnívali.

Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Články, 21.Století, Historie, Lidské tělo, Medicína, Objevy, Paleontologie. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.