NASA odtajnila marsovské plány Curiosity

Přesně před dvěma týdny přistálo na Marsu vozítko Curiosity, neboli Zvědavost.  Nyní vědci z americké NASA zveřejnili detailnější plány, kam budou směřovat příští pohyby marsovského robota. Z místa přistání Aeolis Palus v kráteru Gale  (zeleně označené s nápisem Landing Site) se vydá k hlavnímu cíli k hoře Mount Sharp (v kolečku).

Než nabere přímý směr k hoře, vydá se východně od místa přistání do oblasti zvané Glenelg (modrý bod s nápisem Triple Junction), kde se snoubí tři druhy terénu. Cestou zmapuje terén při příjezdu i při odjezdu a zřejmě i proto je název Glenelg palidrom (slovo, které se může číst ze předu i zezadu stejně). 400 metrová cesta by měla trvat zhruba měsíc. Poté se jednotunová šestikolová laboratoř vydá k bodu Gateway, což je přirozený zlom v duně, kterým hora Mount Sharp začíná. Vědci si slibují, že Curiosity na úpatí hory odhalí její geologické složení i původ hornin.

V sobotu 18. 8. měla Curiosity za úkol poprvé také použít laser a spektroskopem analyzovat složení skály, které laserem odpaří. O tom, jak manévr dopadl, vás budeme informovat.

Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Články, 21.Století, Robotika, Technika, Technologie, Vesmír. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.