Naši předci měli pestrou stravu

Nový výzkum analyzoval vzorky potravy, které ulpěly na zubech tří různých rodů – Autstrolopithecus,  Paranthropus  a Homo. Fosílie byly nalezeny na různých stanovištích asi 50km od Johannesburgu. Analýza chemických prvků v zubní sklovině ukázala, že Australopithecus, který žil 2 000 000 let před rodem Homo, měl mnohem pestřejší stravu, než jeho následovník. Jeho strava byla také variabilnější než potrava dalšího vzdáleného příbuzného Paranthropus.
Mezinárodní tým vědců z univerzity v Lyonu, Toulouse či Johannesburgu tak ukázal, že Paranthropus pojídal převážně rostliny, zatímco Homo už ve větší míře pojídal maso, což se spojuje se zvětšením jejich mozku. Australopithecus však pravděpodobně jedl i maso a listy a plody dřevin.
Výsledky tak naznačují, že austrolopitékové byli všestranní, ale vystřídali je více specializované druhy.
Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Články, 21.Století, Historie, Paleontologie. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.