Kdo ze školky dokončí univerzitu? Ten pozorný

Už v mateřské školce umí číst a počítat, chlubí se svou ratolestí nejeden rodič a tajně mu věští skvělou akademickou budoucnost. Podle vědců z Oregonské státní univerzity ovšem čtení, psaní a počítání, znaky školní vyspělosti, u předškoláků žádné další studijní výhody nepřináší. Pro budoucí studijní dráhu je mnohem důležitější schopnost koncentrace a plnění úkolů.

Tyto závěry vyplynuly z pozorování 430 předškolních dětí, které pak vědci oslovili v jejich 21 a 25 letech.  Ukázalo se, že čtyřleté děti, jimž je ve školce vlastní pozornost, mají 50% šanci, že v dospělosti odpromují na vysoké škole. Dobrá zpráva je, že koncentraci, poslouchání učitele a plnění úkolů se dá naučit. To je podle odborníků jediná cesta, jak být na studiích úspěšný.

Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Články, 21.Století, Medicína, Psychologie. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.