Gliese 581 hlásí: ani jeden mimozemšťan

Pátrání po signálech mimozemských civilizací ve vesmíru je ještě mnohem beznadějnější, než pátrání po příslovečné jehle v kupce sena. Pozitivní výsledek nepřineslo ani cílené pátrání v okolí hvězdy Gliese 581, která je známá tím, že hostí planety v obyvatelné zóně. Zprávu o svém pátrání publikují australští astronomové v odborném časopise Astronomical Journal.

Podle současných znalostí by se v okolí červeného trpaslíka Glise 581 mělo vyskytovat šest planet. Dvě z nich by měly být tzv. „super-Země“, tedy planety větší než naše, ale o poznání menší, než plynní obři typu Saturna či Jupitera. Oby by se navíc měly nacházet v obyvatelné zóně, tedy ve vzdálenosti od hvězdy, v níž je splněna většina podmínek, slučitelných s životem v podobě, jak ji známe ze Země.

Ticho v okolí Gliese 581 nebylo nijak překvapivé. Vědci však vyzkoušeli technologii a postup, který by mohl být v budoucnu rozšířen na podstatně širší oblast vesmíru. Vědci však upozorňují, že absence zachytitelného signálu však rozhodně nemusí znamenat absenci života, ba dokonce ani toho inteligentního. Kdyby např. podobným způsobem pozorovali mimozemšťané naši planetu, ještě před 70 lety by také žádný signál nezachytili.

Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Články, 21.Století, Astronomie, Vesmír, Zajímavosti. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 komentáře u Gliese 581 hlásí: ani jeden mimozemšťan

1. michal napsal:

Nech sa zameraju na objekty v nasej slnecnej sustave a zistia ze mimozemsky zivot je blizsie nez by cakali.

2. Pavel B. napsal:

Jenže tady jde Michale o hledání civilizací, a nikolv o hledání bakterií či zmrzlých oceánů někde pod povrchem ..

3. Klerenc napsal:

Nebylo by špatné se dozvědět zda není naše planeta jako jediná živoucí forma. Sám věřím že to tak není, ale nepátráme snad špatným směrem? Vždyť každá forma života může mít jine formi komunikace.