Miliardáři plánují těžbu na asteroidech

Lidstvo vesmír nejprve mlčky pozorovalo. Poté přišla éra je aktivního průzkumu. Dnes jsme na samém začátku fáze vesmírné turistiky. A budoucnost? Ta nejspíše patří využívání vesmíru jakožto zdroje vzácných surovin. Několik amerických miliardářů nedávno ohlásilo vznik projektu „Planetary Resources“ (Planetární zdroje),  který má za cíl vyvinout metody těžby na asteroidech.

Společnost Planetary resources, vedená boháči Ericem Andresonem a Peterem Diamandisem, dnes v Seattle oficiálně zahájila svoji činnost. Jejím cílem je identifikovat, prozkouma, označit a nakonec i využít asteroidy, které se nacházejí ve vzdálenosti 5 – 10 milionů kilometrů od Země.

Cílem výzkumu je najít jednak zdroje vody, důležité pro budoucí kosmické mise jak pro samotné kosmonauty tak pro jejich stroje jakožto palivo (zdroj vodíku a kyslíku). Dalším významným cílem jsou kovy jako platina a další. Peter Diamandis odhaduje, že asteroid o délce 500 m by mohl obsahovat tolik platiny, kolik ji lidstvo vytěžilo za celou dobu své existence.

Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Články, 21.Století, Astronomie, Kosmonautika, Vesmír. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.