Nevyhýbejte se tělocviku!

Děti, které mají zájem o vědu a techniku, nebývají většinou zrovna třídními sportsmeny. Měly by však zapojit své vědecké myšlení a přesvědčit samy sebe k alespoň občasnému sportování. Výzkum  fyzické kondice kalifornských školáků ukázal, že zařazování hodin tělocviku je výuky je skutečně velmi prospěšné.

Spojené státy jsou během posledních desítek let ohrožovány řadou civilizačních chorob, jejichž původ je třeba hledat ve špatných pohybových návycích populace. Většina států má sice ve svém právu zařazenu klauzuli o povinném školním tělocviku, ta však zdaleka nabývá dodržována.  Vědci ze Státní univerzity v San Franciscu si posvítili na 55 základních škol v Kalifornii. Nařízených 200 minut tělocviku každých 10 dní však dodržovala sotva polovina.

Tato situace vytvořila ideální prostředí pro ověření, do jaké míry pravidelné cvičení přispívá k celkové fyzické kondici žáků. Standardní test běhu na 1 míli (1,6 km) ukázal, že žáci ze škol s pravidelným tělocvikem měli výkonnost v průměru o 29 % lepší! Toto překvapivě vysoké číslo je  jistě dobrým důvodem, proč občas nazout tenisky a věnovat se něčemu jinému, než se sezení před monitorem.

Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Články, 21.Století, Medicína, Zdraví. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.