Náplast, která se rozpustí na těle

Každý, kdo se kdy pokoušel rozpustit škrob ve vodě, by jistě podal svědectví o jeho jedinečných vlastnostech. V této běžné podobě je však škrob použitelný prakticky pouze k zahuštění polévky. Americkým chemikům se však podařilo vytvořit dlouhá a pevná škrobová vlákna, z nichž lze utkat  například náplasti.  Taková náplast by mohla na těle rozpustit a vstřebat.

Chemici z Pennsylvánské státní univerzity (Penn State) dokázali pomocí rozpouštědla přinutit molekuly škrobu, aby vytvořily dlouhá vlákna. Náplast, která by byla z takové formy škrobu vyrobená, by se na těle po nějaké době rozložila na jednoduchý cukr glukózu. Tu by poté tělo snadno vstřebalo. Využití však vidí vědci i v řadě dalších oblastí, kde byly doposud využívány běžné polymery, založené na látkách získávaných z ropy.

Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Články, 21.Století, Chemie, Nové materiály. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.